Nutnou modernizací projdou kromě kolejí i stovky metrů trolejového vedení a výhybek na křižovatkách po celém městě.

„Veškeré náklady tramvajového provozu, včetně oprav v režii města, jsou nyní ve výši 314 milionů korun. Zatímco před zavedením tramvajové dopravy na Trnkovu se pohybovaly zhruba kolem 170 milionů za rok, po zavedení se zvýšily na 190 milionů a loni náklady tramvajové trakce vzrostly na 241 milionů,“ vysvětlil primátor Antonín Staněk s tím, že důvodem rekonstrukcí je právě špatný technický stav tramvajových tratí.

Nejdůležitější opravu kolejí chystá město příští rok o prázdninách právě v Brněnské ulici. Její součástí bude i kompletní rekonstrukce podchodu k fakultní nemocnici, která bude stát 13 milionů.

„V létě budou mít tady výluky nejmenší důsledky. I proto chceme současně pracovat také na podchodu. V plánu je kompletní rekonstrukce,“ vysvětlil primátor Staněk.

Rekonstrukce u Drápala i na třídě Míru

Práce na místní trati zaplatí dopravní podnik. Ten přesný rozpočet akce ještě nemá.

„Plán na rok 2018 zatím není schválen, a proto není možné říct, v jakých částkách se budeme s těmito opravami pohybovat,“ doplnila mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Martina Krčová.

Opravy tratí však budou příští rok probíhat po celém městě.

Kromě Brněnské ulice jsou v plánu také rekonstrukce u okresního soudu včetně výhybkového zhlaví v Havlíčkově ulici i trať na třídě Míru a Palackého ulici.

Opraví i trakční zařízení u zastávky Okresní soud, na třídě Svobody a na náměstí Hrdinů.