Úsporná opatření totiž tvrdě dopadla na Ředitelství silnic a dálnic, dlouho plánovaná oprava desetikilometrového úseku vedoucího z Mohelnice, který představuje investici za 170 milionů korun, letos nezačne.

Stejně tak, jako není jistá výstavba obchvatu Zvole a už vůbec není v plánech druhá etapa opravy silnice ze šumperské strany na Červenohorské se­dlo.

„Rekonstrukce jsou závislé na přidělených financích, které v letošním roce bohužel nemáme. Vše bude záležet na rozhodnutí ministerstva dopravy,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Úsek silnice I/35, který je jedinou spojnicí mezi Olomouckým krajem a východními Čechami, není rozhodně v optimálním stavu. Komunikaci totiž nadměrně zatěžují kamiony, po kterých na vozovce zůstávají čím dále hlubší koleje.

Podle mohelnického místostarosty Pavla Nenkovského se problémy dají čekat v zimě.

„V letních vedrech těžká auta povrch vozovky ještě více rozbila, v zimě to řidiči pocítí, když ještě více,“ uvedl Nenkovský.

Neutěšený stav silnice, kde je jízda v kolejích pro řidiče nepříjemná především v dešti, byl jedním z faktorů řady vážných dopravních kolizí.

„Jedná se jednu z nejdůležitějších komunikací v regionu, jejíž stav nám není lhostejný. Rada Olomouckého kraje se problémem samozřejmě bude zabývat,“ řekl mluvčí Krajského úřadu Olomouc Ivo Heger.