„Zápis do prvních tříd probíhá hravou formou, děti plní úkoly a na jejich základě posuzujeme jejich řeč, držení tužky, sebeobsluhu, vyjadřování a nějaké matematické předpoklady,“ uvedla Kateřina Kvapilová ze Základní školy a Mateřské školy v Řezníčkově ulici, kde chtějí otevřít dvě první třídy.

Mezi těmi, kdo na chvíli zasedli do školních lavic, byla i šestiletá Kačenka Barblíková. „Skládala jsem puzzle, ale nebylo to těžké. Říkala jsem básničku o ježkovi a řekla jsem ji celou správně. Těším se až půjdu do školy a hlavně na kamarádky,“ usmívala se budoucí žákyně.

Do školy v Řezníčkově ulici mohou rodiče budoucí prvňáčky zapsat ještě dnes. Všemu však předchází setkání s učitelkami, které rodičům popíší organizační věci a také s nimi konzultují připravenost a zralost dětí.

Podle odborníků však mají děti čím dál častěji různé problémy s výslovností. „Během posledních dvou tří let jde o radikální nárůst logopedických vad. Už ve školce mají děti doporučení, aby navštívili společně s rodiči specialistu, protože řeč by si měly upravit do pátého roku.

Pokud je problém i mezi pátým až šestým rokem, měly by jít k lékaři zcela určitě,“ pokračovala Kvapilová. To potvrzuje i logopedka Markéta Zouharová z Olomouce. „Konkrétní problém je výslovnost některých hlásek, třeba r nebo kombinace sykavek,“ uvedla.

Podle ní si rodiče s dětmi málo čtou a málo s nimi mluví. „Děti se spíše dívají na televizi nebo sedí u počítače. Kvůli celkové zvýšené hladině hluku děti hůř slyší a hlásky tak špatně vnímají,“ dodala logopedka.

PŘEČTĚTE SI DALŠÍ ZPRÁVY Z OLOMOUCKA

Moje OlomouckoSportKulturaPodnikáníČerná kronika