„Tahle silnice je ve velice špatném stavu. Přitom je dost frekventovaná, lidé tu jezdí denně do práce a projíždí tudy i zemědělská doprava. Mělo by se s tím něco dělat,“ myslí si nespokojený řidič Petr Vyhnánek.

„Určité drobné opravy povrchu silnic probíhají, ale systémové řešení to není. Realita samozřejmě vypadá tak, že přednost dostávají vytíženější komunikace. Na silnice třetí nebo čtvrté třídy přichází bohužel řada nejpozději a není vždy jednoduché prosadit všechny požadavky na opravy,“ vysvětlil místostarosta Bohuňovic Jiří Slepica (bezp.).

Celková oprava cesty by znamenala velké výdaje z pokladny Olomouckého kraje, pod který silnice spadají. Kraj si proto nasměrování peněz pečlivě hlídá.

„Jednotlivé komunikace jsou posuzovány nezávislou projekční organizací, která rozhoduje na základě celkem devíti kritérií. Posuzuje se zatížení komunikace, její dopravní význam, nebo třeba nakolik silnici využívá veřejná hromadná doprava,“ uvedl vedoucí odboru dopravy a silničního hospodaření krajského úřadu Zdeněk Kocourek.

Řidiči se tedy v případě silnice vedoucí z Bohuňovic zásadní opravy v dohledné době nedočkají. „Na tomto úseku je teď pro nás prioritou oprava mostu mezi Hlušovicemi a Bohuňovicemi, která bude stát přibližně sedm milionů,“ potvrdil Ivo Černý ze správy silnic Olomouckého kraje.

„Co se týká povrchu silnice, vyskytují se tam sice místy podélné i příčné nerovnosti, v krátkodobém výhledu ale žádnou velkou rekonstrukci neplánujeme. Je to úměrné významu komunikace třetí třídy. Peněz není nazbyt a existují silnice, které jsou z hlediska vytíženosti důležitější,“ řekl Černý.

Cestou hrůzy je i úsek mezi Kožušany a Tovačovem. „Jezdím tudy denně dvakrát a pokaždé mám problémy se udržet na silnici. Případů, kdy se míjel nákladní vůz s autobusem nebo i s osobákem a jeden z nich sjel do příkopy, jsem tady viděl už desítky,“ popisuje Pavel Příkazský svůj zlý sen, který je ovšem skutečností.

Silnice se u Dubu nad Moravou velmi nebezpečně svažuje u krajnice a je až neuvěřitelně jednoduché skončit v poli. „Ta hrůza trvá už pěkných pár let, ale o plánech opravit tento úsek jsem ještě neslyšel. To jsou cestáři slepí, nebo je jim to jedno?“ ptá se Příkazský.

Karel Páral