Problém, který přetrvá jsou totiž poloměry zatáček a jejich klopení, případně absence připojovacích pruhů.

„Do doby, než budou dobudovány připojovací pruhy a opraven povrch vozovky, nevidím návrat stotřicetikilo­metrové rychlosti jako šťastné řešení," prohlásil Miroslav Charouz, krajský koordinátor BESIP.

Obává se nezodpovědných řidičů.

„Pokud se povolí tato rychlost, rázem většina jede sto čtyřicet či sto padesát, ostatně to známe z D1. Na rozdíl od dálnice ovšem má R46 dosti nepřehledné úseky, mám na mysli zatáčky u Prostějova a množství horizontů s poměrně krátkým výhledem,"podotkl Charouz. 

Podle něj je omezení rychlosti na sto kilometrů na podobných úsecích v Německu zcela běžné.

„S ohledem na parametry zatáček, příkrých stoupání a hustotu provozu vidím reálnou rychlost někde okolo sto deseti kilometrů v hodině. Ti zkušení by totiž měli být natolik ohleduplní a pochopit, že ne všichni účastníci jsou vyježdění profesionálové a ztráta času při mírně pomalejší jízdě, než je ta dálniční, je skutečně pouhých několik minut, ale za vyšší bezpečnost to určitě stojí," pokračoval odborník na bezpečnost silničního provozu.

Zvýšená svodidla však vítá.

„Určitě přispějí k lepšímu komfortu jízdy, už například z hlediska možnosti oslnění protijedoucích řidičů, zvýšená pevnost dvojitého svodidla by měla eliminovat možnost přejetí do protisměru, zejména těžších vozidel," uzavřel Charouz.

Stotřicítka ve dvou krocích

Podle krajských úředníků by se měla na rychlostní silnici stotřicítka vrátit ve dvou krocích.

„Silničáři s výměnou svodidel skončí v polovině června. Ředitelství silnic a dálnic poté bude iniciovat navýšení povolené rychlosti, prozatím na 110 kilometrů za hodinu," uvedl mluvčí kraje Ivo Heger. Ani po kompletním dokončení však kraj nepočítá se stotřicetikilo­metrovou rychlostí po celé trase.

„Důvodem jsou právě špatně řešené nájezdy, jejichž přebudování bude finančně podstatně nákladnější," podotkl Heger.

Zapeklitý most u Držovic

Největší vrásky dělá silničářům sjezd u křížení v Držovicích.

„Zde je už projekt připraven. Tato stavba je však kvůli špatnému stavu mostu finančně velmi nákladná," vysvětlil před časem Martin Smolka, ředitel Správy Olomouc Ředitelství silnic a dálnic.

U mostu už totiž není možné přidat po stranách další pruhy a musel by se tedy postavit celý znova. Znamenalo by to investici až tři sta milionů korun.