„Jezdím tady nejen na nákupy, ale i jako řidič autobusu, a na to, jak je to frekventovaný kruháč, není dobře udělaný. Je malý a hlavně řidičům kamionů vůbec nezávidím,“ komentoval Antonín Dostál.

V pátek po druhé hodině mířil do Olympie na nákup a v tu dobu už stála kolona v Přerovské ulici od semaforů. „Něco namalovat a vybudovat a pak zjistit, že to nefunguje? Není to problém jen tohoto rondelu, ještě horší je ten u Globusu,“ poznamenal.

Zmíněný rondel v Holici vznikl kvůli výstavbě obchodního centra Olympia v Novém Vsisku. Dnes však frekventované dopravě nevyhovuje, a to především společnosti Kaufland, která má za touto křižovatkou logistické centrum a plánuje jeho další zvětšení.

„Na rozšíření kruhového objezdu se podílíme, a to v souvislosti s výstavbou další skladovací haly v našem areálu logistického centra. Vyhověli jsme městu, protože souhlasíme se stanoviskem, že rozšíření objezdu je zapotřebí,“ uvedl mluvčí Kauflandu Michael Šperl a dodal, že by tato přestavba měla být všem řidičům, kteří tudy budou projíždět, přínosem.

Jestli pomohou prováděné úpravy na kruhovém objezdu, na který se napojuje hlavní tah od Přerova, ale i sjezd z obchvatu od Hranic, to se podle řidičů ukáže až v provozu.

„Těžko soudit. Ve směru z Přerovské a od Olympie snad ve špičkách takové kolony nebudou,“ reagoval na stavební ruch na křižovatce řidič Michal, který jel v pátek odpoledne natankovat na pumpu u Olympie.

Přestavba spočívá ve vytvoření takzvaného spirálovitého vedení a odvedení části dopravy mimo rondel.

„Řidiči se už před křižovatkou budou řadit do pruhu, který bude určený pro jejich požadovaný směr jízdy. Ve směru od Přerova se zase pracuje na takzvaném bajpasu, který vozidla směřující na Přerovskou přivede na tuto ulici, aniž by vjela na kruhový objezd,“ popsal úpravy Marek Černý z oddělení koncepce dopravy olomouckého magistrátu, který také vysvětlil, proč byl stávající kruhový objezd projektován tak, že dnes už zcela nevyhovuje.

„Tyto křižovatky se dříve dělaly podle dopravních koeficientů, které měly naznačit, jak se bude situace na silnicích vyvíjet, jak velká zátěž se dá očekávat. Nárůst dopravy byl však skokový a některá místa zkrátka nevyhovují. V době, kdy vznikla tato křižovatka, projekt připravovala Olympie, protože začala stavět dřív. Kaufland teď musí zainventovat na úpravách, protože nyní je to on, kdo kvůli rozšíření logistického centra bude zatěžovat dopravu v této lokalitě,“ přiblížil Černý.

Také naznačil, že největším problémem je chybějící východní tangenta, která jediná může nejen tomuto místu pomoci. „Její stavba je však v nejbližších několika letech nereálná,“ zakončil Černý.

Termín dokončení přestavby pouze odhaduje inženýr projekční kanceláře, u které si Kaufland nechal stavbu projektovat.

„Podle zkušeností a odhadu by to mělo být hotové plus mínus za měsíc. Bohužel neznám veškeré vztahy s dodavatelem, takže nemohu víc sdělit. Jedná se však o stavbu prioritní,“ řekl Rostislav Maloch z brněnské projekční kanceláře.

On ani mluvčí společnosti Kaufland Deníku neposkytli informace o celkových nákladech této stavby. Ty se zcela jistě pohybují v řádech milionů korun.