Jednou z nich bude odstranění dvou retardérů před okresním soudem. Napojení autobusového pruhu tam podle primátora Martina Novotného (ODS) není šťastné. „Pruh pro autobusy tak bude končit už na křižovatce se Švermovou ulicí,“ vysvětlil Marek Černý z magistrátu.

Pruhy se rovněž dočkají po více než půlroce existence vodorovného značení. Konečně dostanou plnou čáru, která je opticky oddělí od vedlejšího pruhu pro auta. „Rozhodli jsme se pro bílou žulu. Je trvanlivější. Obyčejná bílá barva by se na kostkách neudržela,“ uvedl náměstek primátora Svatopluk Ščudlík (ČSSD). Dodatečné úpravy mají stát necelých dvě stě tisíc korun a provedeny mají být do dvou měsíců. „Bílé kostky totiž nejsou k sehnání,“ dodal Ščudlík.

Vytvořením speciálních jízdních pruhů zaniklo ve městě přes čtyřicet parkovacích míst. Radnice proto vybudovala nové parkoviště u Husova sboru pro 65 aut a našla osm nových míst v okolí třídy Svody. Dalších 16 míst ještě vznikne v ulicích Tylova, Švermova a Bezručova. Magistrát je vytvoří stáním u chodníků nebo odstraněním menších trávníků. „Myslím, že se nám tak podaří nahradit negativní důsledky zavedení pruhů pro autobusy,“ řekl primátor Novotný. Podobnou odpověď mohou čekat i petenti, kteří proti zrušení parkovacích míst sebrali kolem dvou stovek podpisů. Martin Menšík z petičního výboru je s výsledkem spokojen. „Mělo to smysl. Jestli petice vytvoření nových míst pomohla, je jen dobře, že jsme se ozvali,“ konstatoval Menšík.

Osazení olomouckých zastávek světelnými displeji, nastavení zelené vlny pro vozy MHD na křižovatkách a vytvoření autobusových pruhů stálo 46 milionů korun. Tři čtvrtiny nákladů zaplatila městu Evropská unie.