Práce za 75 milionů korun by dle harmonogramu měly trvat zhruba osm měsíců, hotovo by tak mohlo být letos v prosinci.

Ulice je neprůjezdná pro osobní auta i městskou hromadnou dopravu. V úseku se smí pohybovat jen vozidla s povolením stavby či integrovaného záchranného systému.

Staveniště je průchozí, pěší se dostanou i do okolních domů a prodejen.

„Rekonstrukce se týká celého uličního prostoru včetně inženýrských sítí od křižovatky ulic Pekařská, Zámečnická a Opletalova až po náměstí Národních hrdinů,“ uvedla mluvčí magistrátu Radka Štědrá.

Jakmile se stavba posune, křižovatkou u Koruny začne jezdit výlukový autobus MHD.

Ilustrační foto
Olomouc podnikatelům odpustí tříměsíční nájmy a poplatky za "zahrádky"

Původně měla rekonstrukce tramvajové trati začít už 16. března. Její zahájení oddálil mimořádný stav, který vláda vyhlásila kvůli šířícímu se koronaviru. Na staveništi tak začalo být rušno až v úterý 14. dubna.

Dlouho připravované rekonstrukci nahrála skutečnost, že Povodí Moravy začalo v rámci stavby protipovodňových opatření v Olomouci s bouráním mostu přes Moravu na Masarykově třídě. Tramvajová doprava přes ulici 8. května je od začátku března zastavená.

Ke stavební části rekonstrukce magistrát zřídil informační službu na čísle 605 875 579, aby občanům i majitelům nemovitostí usnadnil situaci. „S majiteli nemovitostí se scházíme a informujeme je,“ doplnil primátor města Miroslav Žbánek (ANO). 

Zavřené dětské hřiště u Bezručových sadů v Olomouci
Z hřišť v Olomouci strhali pásky. Pořád se tam nesmí! upozorňuje radnice
Začátek demolice mostu na Masarykově třídě v Olomouci. 6. dubna 2020
Začala demolice mostu na Masarykově třídě. Takto mizí