„Stav silnice na třídě Svobody je strašný. Rok co rok se tady něco spravuje, přesto je však výsledek téměř nulový. Chtělo by to pořádnou, velkou rekonstrukci," řekl třiatřicetiletý Olomoučan Jan Zavadil.

Nejhorší je to v úseku od křižovatky s ulicemi Havlíčkova a Pavelčákova po náměstí Hrdinů. Je zde zvlněný povrch, který tvoří převážně dlažba z takzvaných kočičích hlav.

Opravy za 11 milionů

Město do částečných oprav od roku 2006 do letošního roku dalo přes jedenáct milionů korun.

„Žádná větší investice se na třídě Svobody za poslední roky nedělala, vždycky se opravuje jen povrchově. Po zimě se předlážďují výtluky a podobně. Kdyby se měla silnice zrekonstruovat kompletně celá, což by zahrnovalo i opravu inženýrských sítí, stálo by to desítky a desítky milionů korun," uvedla Jana Doleželová, mluvčí olomoucké radnice.

Před pěti lety tam vznikl vyhraněný pruh pro autobusovou dopravu, kromě údržby a zásahů do povrchu se v roce 2009 opravovaly zastávky městské hromadné dopravy, které stály čtyři a půl milionu korun.

Odhad na celkovou rekonstrukci? 1,1 miliardy

Město na kompletní opravu a přebudování jedné z nejvytíženějších ulic nemá peníze. Podle slov náměstka olomouckého primátora Martina Majora byla v minulosti vypracována studie, která řeší přestavbu uvedené komunikace a její součástí je i záměr vybudování podzemního parkoviště pod ulicí.

„V ní se uvádějí odhadované náklady na 1,1 miliardy korun," vypočítal náměstek Martin Major s tím, že vedení města v nejbližších letech s velkou investicí nepočítá.

„Bude se nadále opravovat po částech. Například v nejbližší době by se měla opravit propadlina v úrovni bývalé Jednoty," uzavřel.