Olomoucká radnice změnu ceny neplánuje, chce však zpřísnit podmínky, na základě kterých bude komerční akce v centru povolovat. O tom, že historické centrum je zahlcené reklamou, informoval Olomoucký deník již počátkem července.

„Ve vedení města panuje shoda v základních principech, které komerční akce na náměstích povolovat a které zase ne. Během nejbližších týdnů chceme shromáždit seznam všech akcí a poutačů, jež se na náměstí objevily, a přednastavit novou praxi pro budoucnost,“ uvedl náměstek primátora Jan Holpuch (ODS).

„Naším základním východiskem však je, že nechceme, aby se z centra stala reklamní plocha. Nebudeme proto v žádném případě povolovat reklamní nosiče bez doprovodné kulturní nebo společenské akce, která by byla přínosem pro veřejnost,“ tlumočil dále stanovisko olomouckého magistrátu náměstek primátora.

Propagační akce spojené s kulturním programem bude podle jeho slov magistrát posuzovat individuálně, samostatný billboard nebo jiný poutač by se však v centru už objevit neměl.

Změny chce docílit i díky novým formulářům žádostí, které doposud zájemci o zábor veřejného prostranství podávali různě podrobné.

„Svoji představu žadatel do formuláře bude muset podrobně rozepsat, ale také zakreslit do mapky. Jednotlivé prvky ve formuláři také popíše, aby se nestalo, že reklama převáží nad vším ostatním,“ doplnila Blanka Marková z odboru vnějších vztahů a informací olomouckého magistrátu.

Reklama, která se tlačí do centra Olomouce, lidem překáží.

„To, k čemu se náměstí v poslední době zneužívalo, bylo skutečně neúnosné. Mám pocit, že za poslední rok nebo dva se to ještě zhoršilo. Reklamy uprostřed prostranství v centru působí nedůstojně,“ povzdechl si Martin Horáček, předseda občanského sdružení Za krásnou Olomouc.

„Člověk musí počítat s tím, že tyto věci se na veřejném prostranství občas objeví, ale lze to dělat i bez obludné fialové krávy,“ dodal.