„V současnosti probíhají přeložky veškerých inženýrských sítí v konstrukci mostu či na sloupech v nadzemní části. Na mostě i na jeho obou stranách dochází k výstavbě tramvajové trati a provádí se protikorozní úpravy. Pro průjezd tramvají je nutno dokončit i nové trolejové vedení, které je samostatným stavebním objektem,“ popisoval aktuální dění na staveništi generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.
Práce na levém břehu koordinuje Povodí Moravy s investiční akcí města Olomouc, které rekonstruuje úsek tramvajové trati mezi předpolím mostu přes Moravu a mostem přes Bystřici.
Jak ujistilo Povodí Moravy, práce na Rejnokovi budou dokončené podle původního harmonogramu a od července se na něj bude moci vrátit tramvajový i automobilový provoz.
„Je třeba připomenout, že most není izolovanou stavbou, ale součástí protipovodňové ochrany města. Tomu jsou uzpůsobeny jeho parametry tak, aby zvládl převést průtok 650 m3/s. Rejnok je z oceli, má betonovou deskou, sestává se ze dvou polí. Jeho celková délka je 63,3 m, šířka 26,3 m. Most vede ve výšce 7,65 m nad dnem řeky,“ připomněl Gargulák.
Pravá náplavka v září
Přestože se práce nyní soustředí zejména na most a jeho předpolí, průběžně se pokračuje i na kamenných obkladech nábřežních zdí v okolí mostu. Situace se zásobováním stavby kamenem se sice v posledních týdnech zlepšila, nicméně několikaměsíční zpoždění dodávek žulových bloků způsobené epidemií koronaviru se daří dohnat pouze částečně.
„Zhotovitel stavby intenzivně jedná s dodavatelem o zvýšené frekvenci dodávek. V tuto chvíli tak lze potvrdit, že náplavka na pravém břehu bude dokončena v řádném termínu, tedy v září 2022,“ uvedl investiční ředitel Povodí Moravy Tomáš Bělaška.
Na levém břehu však stále hrozí, že dokončení kamenných obkladů zdí bude mít několikatýdenní zpoždění. „Nadále tak jednáme se zhotovitelem, aby ke zpoždění této části stavby pokud možno nedošlo,“ sdělil.