„Počasí přeje. Za den by měla být celá mostní konstrukce zabetonována,“ sdělil mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.

Zatímco v Komenského ulici navozily domíchávače na 1400 metrů krychlových betonu, polovina „Rejnoka“ během dne postupně spolykala zhruba desetinu tohoto objemu. „Bude to kolem 170 kubíků,“ odhadoval Chmelař.

Betonování konstrukce „Rejnoka“ před dvěma týdny přerušily mrazy. Než udeřily, podařilo se stavbařům zalít betonem úzký pás, část mostu, po níž by si měli od dubna vykračovat chodci. Mostovka musela počkat.

VIDEO: Betonování Rejnoka, 24. února 2021

Zdroj: DENÍK/Daniela Tauberová

V březnu by měla firma postupně odstrojovat provizorní lávku na zbytku starého mostu. Na začátku dubna stavbaři převedou trasu pro chodce a cyklisty do vyhrazeného koridoru na novém mostu a začne demolice zbytku starého mostu.

Zaberou větší kus ulice

Na staveništi pokračují práce na budování kanalizace na levém břehu řeky. Náplavka na pravém břehu řeky je sanovaná a pokračuje osazování nábřežní stěny žulovými kvádry.

Vedle stávající části mostu bude vznikat druhá polovina konstrukce. Stavba kvůli tomu rozšíří plochu záboru, položí základní vrstvy nové komunikace a připraví koleje na vysunování druhé poloviny mostu.

Na straně ulice u restaurace M-Trojka zůstane pro chodce jen úzký pruh komunikace, určený pro rezidenty.

Na rozšířené zabrané ploše ulice bude v létě probíhat kompletace komponentů mostní konstrukce, která by se už v září měla začít vysouvat na druhý břeh.

Na konci roku 2021 by mohl být most stavebně hotový. Následovat musí další technické kroky, které uzavře kolaudace a otevření mostu pro dopravu v roce 2022. Úplné dokončení této etapy protipovodňových opatření je plánováno na polovinu roku 2022.