Rychlejší i bezpečnější jízdu zajistí rekonstrukce třicetikilometrového úseku mezi Olomoucí a Uničovem. Po elektrifikaci a dalších úpravách tudy budou moci vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině.

Provoz pohlídá nejmodernější evropský zabezpečovací systém ETCS. Práce za 4,2 miliardy korun skončí v roce 2022.

Dělníci v těchto dnech pracují rovněž v úsecích mezi Přerovem, jeho místní částí Dluhonice a obcí Prosenice. Ani zde nebude chybět ETCS. Také dojde ke zrušení čtyřkolejného železničního přejezdu u Dluhonic.

Propojení zdejších ulic od poloviny příštího roku zajistí nový silniční nadjezd. Celá stavba traťových úseků, která má být dokončena v roce 2022, vyjde ministerstvo dopravy na 3,8 miliardy.

Rekonstrukce šesti nádraží

Hezčího vzhledu se dočkají i nádražní budovy. Aktuálně probíhá rekonstrukce na šesti místech v regionu – ve Šternberku, v Přerově, Hanušovicích, Branné, Bohuňovicích a v Olomouci-Řepčíně.

„Dojde k optimalizaci třetiny objektu, ke zhotovení střešní konstrukce, k zateplení budovy, vybudování nových WC pro veřejnost a také bude zajištěn bezbariérový přístup do budovy,“ uvedla k olomoucké rekonstrukci mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Lepší zázemí pro cestující nebo zbourání nevyužívaných částí nádraží čeká dalších sedm výpravních budov, konkrétně v Přerově, Šumperku, Ostružné, Moravském Berouně, Domašově nad Bystřicí, Senici na Hané nebo v Hlubočkách – Mariánském Údolí.

Správa železnic počítá i s nutnou rekonstrukcí nástupišť na trati z Olomouce do Drahanovic, která výškově nevyhovují nízkopodlažním vlakům Stadler GTW.