Ač se podnikatelé premiérového dne obávali, ve vyhledávané kavárně běželo vše bez problému – i s připojením na elektronickou evidenci.

„Jste zatím první. Ale neměl by být problém. Alespoň kolegyně, která tady byla v noci, nic neříkala," uvedla servírka, když pokládala šálek s kávou na barový stolek. Obavy měla zejména kvůli signálu mobilního operátora, který není v podniku v bývalých vodních kasárnách stoprocentní.

V baru nepořizovali kvůli EET novou pokladnu. Postarali se pouze o připojení do elektronické evidence tržeb: zaevidovali provozovnu, získali certifikát a zprovoznili zařízení.

„Mohu zaplatit?" obrátila jsem se od prázdného šálku na sympatickou servírku. „Tak se pojďme podívat, jak to běží," pozvala mě k pokladně.

Jako po másle. Jakmile žena ťukla na správnou ikonku na monitoru, vyjela z kasy účtenka s vyznačeným kódem.

„Tak vidíte, žádný problém. A to je dnes venku všelijak, takže signál nemusí být zrovna ideální. Snad to tak vydrží pořád," dodala a s úsměvem mi podávala doklad.