Railjet v novém jízdním řádu platném od neděle 11. prosince 2022 obsluhuje spoj IC 516 Ostravan, který vyjíždí z Olomouce do Prahy v 6:14. V opačném směru je nasazen na spoj IC 517 Ostravan odjíždějící z Prahy hl. n. v 19:34 s příjezdem do Olomouce ve 21:48.

Railjet bude obsluhovat tyto vlaky denně od změny jízdního řádu do 30. června 2023. Vlak bude povinně místenkový a nabídne obvyklé služby souprav railjet: restaurační vůz, Wi-Fi, dětské kino, možnost dobíjet cestovní elektroniku, místa pro osoby na vozíku nebo pro přepravu jízdních kol a další.

Do Olomouce dorazil první RegioPanter nové řady. 9. prosince 2022.
První nový RegioPanter je v Olomouci. Záhy začne vozit cestující

Railjet a InterJet se na trase mezi Prahou a Ostravou objevují občas jako náhrada za pendolina, když chybí například kvůli nehodě nebo technické závadě. Railjet jezdí hlavně z Prahy do Vídně a Grazu, InterJety jsou nasazovány na Západní expresy do Chebu a rychlíky Krušnohor.

InterJet čeká denní otočka

Mezi Prahou a Ostravou bude nasazena také jedna souprava InterJet. Nejmodernější vlak Českých drah nadále obslouží spoje IC 506 Ostravan Ostrava hl. n. (13:13) – Ostrava-Svinov (13:21) – Olomouc hl. n. (14:14) – Pardubice hl. n. (15:33) – Praha-Libeň (16:27) – Praha hl. n. (16:34) a IC 503 Ostravan Praha hl. n. (9:34) – Praha-Libeň (9:41) – Pardubice hl.n. (10:31) – Olomouc hl. n. (11:48) – Ostrava-Svinov (12:37) – Ostrava hl. n. (12:45).

Spoj nabídne veškeré služby obvyklé pro moderní jednotky InterJet, např. palubní Wi-Fi, možnost dobíjet cestovní elektroniku, dětské kino, místa pro osoby na vozíku nebo minibar. Vlaky jsou vybaveny speciálními okny, která umožňují snadný průchod mobilního signálu do interiéru vlaku a zajišťují tak snazší telefonování a příjem dat během jízdy.

Ilustrační foto
Nový jízdní řád v Olomouckém kraji: zrušené spoje i nové a rychlejší vlaky

České dráhy nabízejí v jízdním řádu 2023 na páteřní lince Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha spoje typu SC Pendolino, velmi rychlé spoje IC Ostravan a Opavan s povinnou rezervací a standardní spoje EC/IC s více zastávkami.

Nejrychlejší spoje ujedou trasu Praha – Ostrava za 3 hod. 3 minuty, v opačném směru ji stihnou za 3 hod. 13 minut. Končí naopak rychlíky Hukvaldy.

České dráhy přišly o jedno pendolino při letošní nehodě v Bohumíně. Další mu začnou chybět v průběhu roku kvůli zahájení montáže ETCS do těchto jednotek.