Zbylou, větší část, hradily evropské fondy. Město za uvedenou částku koupilo tři nízkopodlažní tramvaje a na 21 zastávek nainstalovalo 51 inteligentních panelů. Všechny městské tramvaje a autobusy teď využívají nejmodernější technologie, družicový systém pro určení polohy a počítačový systém pro optimalizaci časů. Technické inovace mají za cíl usnadnit vozům MHD průjezd frekventovanými křižovatkami tak, aby nedocházelo ke zpožděním.

Informační tabule na zastávkách jsou umístěny v takové výši, aby je nebylo možné snadno poškodit a jsou vyrobeny z nárazuvzdorného materiálu. Primátor Novotný se chlubil, že něco takového nemá ani Štrasburk. „Tam před lety koncepci MHD opustili a teď se k ní s problémy vrací,“ uvedl s pýchou na adresu funkční a rychlé olomoucké dopravy.

Ke třídě Svobody, kde po tuhé minulé zimě zmizelo z vozovky značení pruhů pro autobusy a kde se teď řidiči automobilů šinou v oblasti vyhrazené pro MHD, Novotný uvedl, že tento stav projedná a bude řešit rada města, která zasedne v červenci. Zástupci města a firmy na zastávce MHD před magistrátem promluvili, popili šampaňské a společně s novináři a úředníky se odebrali na tiskovou konferenci.