Nohu z plynu se vyplatí dát v Dalimilově ulici v Chomoutově a ve Chválkovicích u domova pro seniory. Místní i BESIP instalaci radarů v těchto ulicích ocenili. Konkrétně v Chomoutově po zklidnění provozu na průtahu městskou částí volali roky.

„Jedná se o novinku, dosud nebyl žádný represivní stacionární radar na území města provozován,“ sdělil Olomouckému deníku ředitel Městské policie Olomouc Pavel Skalický.

V Dalimilově ulici, kde si řidiči nelámou hlavu s dodržováním rychlosti, byl dočasně testován stacionární radar úsekového měření externím subjektem, ale bez odesílání naměřených dat správnímu orgánu.

Jedním z míst, kde cyklisté nejčastěji přenášejí kola přes rychlíkovou trať, se nachází u mostku přes Trusovický potok u Černovíra. Právě tudy povede podchod.
Hazard na trati u Olomouce má skončit. Postaví podchody pro cyklisty i plot

Nově instalované radary sloužící k certifikovanému měření úsekové i okamžité rychlosti budou v provozu formou nájemní smlouvy na základě vysoutěžené veřejné zakázky. Město za měřící zařízení a související služby zaplatí každý měsíc stanovenou částku, a to bez ohledu na počet naměřených překročení rychlostních limitů.

„Obecně lze konstatovat, že finanční náklady na pořízení jednoho měřícího bodu se pohybují na úrovni cca 1,5 milionu korun plus navazující služby,“ uvedl Pavel Skalický.

Zvlněná a rozbitá třída Svobody v Olomouci. Říjen 2023
Vlnobití na zacpané třídě Svobody. Jaká je šance na pořádnou opravu?

Konečně jsme se dočkali

V obou městských částech bič na rychle jedoucí motoristy přivítali. Dalimilovou ulicí projede podle několik let starého měření přes 9000 aut denně.

Pod okem represivního radaru nyní bude nepřetržitě úsek od křižovatky s Horeckou po křižovatku s ulicí Výstavní.

„Konečně jsme se dočkali. Bylo to slíbené roky a věříme, že to povede ke zklidnění dopravy. Závodníci dostanou po uších,“ reagovala předsedkyně KMČ Chomoutov Barbara Omelková.

V obci Lužice na příjezdu od Šternberka krotí řidiče radar. Na návsi ale opět sešlápnou plyn, 3. dubna 2023
Města krotí divoké řidiče. Za radarem ale opět šlapou na plyn. Jaké jsou pokuty?

BESIP: Velmi správné

Volbu lokalit ocenil krajský koordinátor BESIP Miroslav Charouz. „Je velmi správná. Určitě to vítám,“ reagoval na novinku.

„Snížení rychlosti je prvořadá věc z hlediska nehodovosti. Spoustě lidí se nelíbí, že se neustále měří, ale i z těch měření, která provádí městská policie, je zřejmé, že jsou lokality, kde řidiči motorových vozidel neumí zpomalit a chovají se nezodpovědně,“ zdůraznil.

Za zaznamenaný prohřešek hrozí řidičům pokuta podle míry překročení nejvyšší povolené rychlosti dle platné legislativy - prostřednictvím příslušného správního orgánu.

Další v Přerovské a Okružní

Namontované radary by podle ředitele Skalického měly být spuštěny do testovacího provozu od 1. listopadu.

„Kromě zmíněných lokalit se počítá v první polovině roku 2024 s instalací dalších stacionárních radarů v lokalitách ulic Přerovská a Okružní, v dalších letech je vytipována ulice Jižní,“ uvedl Skalický.

Radar v Dalimilově ulici v Olomouci-Chomoutově, leden 2021
Na průtahu Chomoutovem měří řidiče radar. Po městě jich má být více. Kde všude?

Lokality pro umístění stacionárních radarů vytipovala městská policie ve spolupráci s Policií ČR, Odborem dopravy a územního rozvoje magistrátu města a na základě poznatků KMČ.

Že jsou potřeba, ukazují i pravidelné kontroly dodržování nejvyšší dovolené rychlosti, které provádí strážníci městské policie represivním laserovým rychloměrem.

Během minulého měsíce zaznamenali celkem 148 porušení, konkrétně v Dalimilově tři, v Okružní čtyři a v Přerovské ulici třináct přestupků.