„Nepřítomnost studentů má opravdu vliv na prodejnost, ta je mnohem nižší než jindy. Naštěstí druhou velkou skupinou kupujících jsou věřící a ti jsou jistotou, ti si kupují časopis pořád,“ uvedl Marek Grunt z Charity Olomouc, která prodej Nového Prostoru ve městě zaštiťuje. V létě vychází Nový Prostor každé tři týdny, zatímco po zbytek roku každých čtrnáct dnů. Hlavními důvody jsou právě nižší poptávka, ale i dovolené v redakci.

Někteří prodejci se však i s touto „okurkovou sezonou“ dovedou vypořádat. „Nestěžuji si. Já prodám dost výtisků v létě i na podzim. Myslím si, že to jde docela na obyt. Ovšem prodávám taky o víkendech. I na staveništi bych dokázal něco prodat,“ pochlubil se Miroslav Žáček. „O tom, že bych si udělal pauzu nebo nějakou dovolenou o prázdninách, vůbec nepřemýšlím. To by mi přece došly peníze,“ dodal s úsměvem.

Méně úspěšní prodejci si v létě hledají různé brigády. „Většinou pracují na stavbách a tak podobně. A pak se na zimu zase vrací,“ doplnil Grunt. „Pan Žáček je taková světlá výjimka. Má svoji stálou klientelu. Nějakým způsobem si ty lidi získal,“ oceňuje.

Lidé si kupují časopis z různých důvodů. Někteří si ho rádi přečtou, jiní zase chtějí pomoci prodávajícím. „Mně je hlavně líto těch lidí,“ řekla Vlasta Královcová. Ti, kteří si Nový Prostor nekupují, ani pořádně neví proč: „Vždycky si říkám, že si ho koupím, ale nikdy k tomu nedojde,“ uvedla naopak Ludmila Chaloupková.