S informací přišel v minulém týdnu server E15, podle kterého se transakce připravuje a v případě dotažení do konce se bude pohybovat v miliardovém řádu.

Richard Morávek, který pracuje na rozšíření obchodního centra o dalších 80 obchodů, na přímou otázku, jestli prodává, nebo ne, odpověděl vyhýbavě.

Podle lidí z jeho okolí však Šantovka v tuto chvíli není na prodej.

Pro rozšíření Šantovky získal Morávek v minulém týdnu důležité razítko stavebního úřadu.

„O dobrá aktiva je na nemovitostním trhu stále zájem a není důvod cokoliv komentovat,“ sdělil podnikatel Richard Morávek na otázku, jestli se připravuje prodej Šantovky, nebo ne.

Zároveň potvrdil, že počítá s rozšířením obchodního centra o Galerii 2.

Na ploše 23 300 metrů čtverečních chce nabídnout na 80 obchodních jednotek a divadlo o kapacitě 500 míst

„Pokud jde o samotné rozšíření Galerie Šantovka, tak s ním samozřejmě nadále počítáme,“ uvedl Morávek ve vyjádření, které poskytl Deníku.

Stavět by chtěl začít možná ještě letos.

„Stavba bude moct být zahájená nejdříve po vyřízení veškerých povolení. Zatím počítáme se zahájením na přelomu roku případně začátkem roku následujícího,“ informoval.

Galerie 2 má důležité razítko

Společnost Office Park Šantovka získala v minulém týdnu důležité razítko pro umístění Galerie 2 na ploše současného parkoviště a dětského hřiště na levém břehu Mlýnského potoka.

Se stávajícím centrem má být spojena přemostěním v úrovni druhého nadzemního podlaží, které má překlenovat Mlýnský potok a tramvajovou trať. Zastavěná plocha dělá 15576 metrů čtverečních.

Proti záměru rozšíření Šantovky se postavili obyvatelé historických domů v Šantově ulici.

Připomínky podali kvůli obavám z dalšího hluku během stavby a vzduchotechniky za provozu obchodního centra, přetížení lokality dopravou či nedodržením územního plánu. Celkem podali sedm námitek. Stavební úřad jim nevyhověl. Proti rozhodnutí o umístění stavby se lze odvolat.

Galerie Šantovka otevřela na místě bývalého průmyslového areálu potravinářského závodu Milo v říjnu 2013. Jen první den dorazilo na 50 tisíc zvědavců, což odpovídá polovině počtu obyvatel krajského města.

Stávající obchodní centrum zahrnuje 200 obchodních jednotek, zábavu, restaurace či fastfoody McDonald´s, KFC či nejnověji Starbucks.

Hledání kupce nemusí být jednoduché

Podle serveru E15 se prodej Šantovky připravuje a na transakci se má podílet poradenská společnost Cushman & Wakefield. Hodnota transakce se bude pohybovat v miliardovém řádu. E15 napsal, že hledání kupce nemusí být jednoduché.

„S retailem v regionech to začíná být obtížné. Trh je obecně vnímán tak, že je na vrcholu. Výnosy jsou tudíž nízké a nemovitosti drahé. S očekávaným ekonomickým ochlazením půjdou dolů i tržby, a tudíž se dá čekat i pokles cen realit. Takže ochota kupovat na vrcholu je menší,“ komentoval pro E15 situaci specialista na komerční nemovitosti z přední konzultační firmy, který si kvůli citlivosti věci nepřál být jmenován. Praha nebo i Brno by podle něho přilákaly více pozornosti. V případě Olomouce ale budou investoři opatrnější.

Jak připomněl E15, Šantovka vydělala za rok 2017 majitelům přes 144 milionů korun. Meziročně se zisk centra zvýšil o 55 procent.