Tak vidí lednovou mimořádnou situaci lidé z ATE.

Do olejové soustavy motoru se tehdy dostala miniaturní kovová částečka a spustila bezpečnostní signalizaci, která je ve strojích tohoto typu nastavena na vysoké úrovni.

„Není to v podstatě ani závada. Tento problém se na vrtulnících této kategorie nebo na proudových motorech občas vyskytuje,“ vysvětloval pilot společnosti ATE Libor Dědoch.

„Na vrtulnících tohoto typu je úroveň bezpečnosti nastavena tak vysoko, že stačí sebemenší částečka a už dojde k signalizaci,“ dodal.

ČTĚTE TAKÉ: Série přepadení v ulicích: policisté hledají dvojici z videa

Čtyři milimetry a šířka vlasu 

Uvolnění šupinky o délce čtyř milimetrů a šířce lidského vlasu není podle ATE známkou toho, že by se motor helikoptéry zadíral nebo s ním něco nebylo v pořádku.

„Na tomto motoru došlo k výměně první a páté části, v takovém případě se toto může vyskytnou. Vlivem výměny oleje se mohla uvolnit někde ze skrytu, nalepit na magnetickou zátku a následně signalizovat do kabiny, že něco je v oleji,“ přibližoval příčiny pilot.

Podle letového manuálu musí pilot v takovém případě snížit výkon motoru a vybrat nejbližší vhodnou plochu k přistání. Tou bylo v tomto případě letiště v Olomouci – Neředíně.

ČTĚTE TAKÉ: Muž, který zastřelil panovačného tchána: Vězení je pro mě trest smrti