Dopravní komplikace čekají řidiče na přejezdech v Ostružné, mezi Brannou a Ostružnou a v lokalitě Františkov mezi Brannou a Jindřichovem.
Křížení silnice a trati budou stavbaři rekonstruovat.
Automobily budou jezdit po provizorních cestách z panelů.
„Na uvedených železničních přejezdech se bude jezdit kyvadlově, provoz bude řídit světelná signalizace. Dojde tím ke zpomalení dopravy," sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Ubezpečil, že místy omezení projedou i kamiony.
Kyvadlový provoz bude pro řidiče znamenat zdržení. Situace je o to nepříjemnější, že omezení se nelze rozumně vyhnout.
Silnice přes Červenohorské sedlo i dráha do Jeseníku jsou kvůli rekonstrukcím uzavřené.
Kritickými místy tak vede objízdná trasa pro automobily, jezdí tu výlukové autobusy i auta stavbařů opravujících trať.
Stavbaři budují objízdnou komunikaci u přejezdu na Františkově mezi Brannou a Jindřichovem. Foto: DENÍK/Petr Krňávek
Velká rekontrukce trati
„Na cestu do Jeseníku si raději dám rezervu deset, patnáct minut. Doufám, že se u semaforů nebudou tvořit kolony," řekl řidič Martin Pánek, který na Jesenicko jezdí služebně z Olomouce.
Práce na přejezdech souvisí s velkou rekonstrukcí trati do Jeseníku.
V úseku mezi Jindřichovem a Lipovou-lázněmi mění stavbaři za více než půl miliardy korun koleje a výhybky, rekonstruují mosty a propustky. Zaměřují se i na obnovu drážních kabelů, osvětlení či nástupišť ve stanicích.
Současné komplikace nejsou první, s nimiž se musí řidiči na objížďce Červenohorského sedla vyrovnat.
Na konci srpna byla tři dny kvůli závodům uzavřena silnice mezi Bratrušovem a Kopřivnou. O minulém víkendu omezily dopravu v Branné tradiční závody motorek.
Dobrou zprávou je, že situace se brzy zlepší. Na začátku října skončí dlouhodobá výluka trati do Jeseníku, v polovině listopadu stavbaři zprůjezdní silnici na jižní straně Červenohorské-ho sedla.