Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jako vlastník výpravní budovy počítá s odbouráním jižního křídla a severního přístavku.

Pryč půjde 1. patro střední budovy. Náklady podle projektu přesáhnou 31 milionů korun.

„Nyní bude vypsáno Stavební správou východ výběrové řízení na zhotovitele stavby,“ informoval mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

„Práce by měly započít v polovině roku 2019,“ dodal s tím, že bude záležet na průběhu výběrového řízení na zhotovitele stavby.

Nová čekárna i parkoviště

Historická budova, kterou procházeli cestující už před zhruba 150 lety, kdy dělníci položili koleje mezi Olomoucí a Šumperkem, je ze tří čtvrtin nevyužívaná.

SŽDC chce v rámci přestavby odbourat jižní křídlo a severní přístavek, kde se nacházejí nevyužité prostory bývalé restaurace a nevyužité komerční jednotky.

„Na místě jižního křídla vznikne parkoviště, severní přístavba bude nahrazena zpevněnou plochou, která bude sloužit jako venkovní čekací plocha,“ představil novou podobu Illiaš.

Pryč půjde 1. patro střední části, kde se nachází nevyužité bytové jednotky. Nová střecha bude stejného tvaru a členění jako ta současná.

„Krovová konstrukce i střešní krytina budou nové a nebudou degradované zatékáním ani jiným způsobem. Bude provedeno zateplení stropu, čímž budou sníženy náklady na vytápění přízemní části budovy,“ popisoval mluvčí SŽDC.

Prostřední část budovy projde celkovou rekonstrukcí. Změní se vnitřní dispozice a jednotlivé prostory budou opraveny. Cestující se mohou těšit na novou čekárnu, pokladny a WC.

K případnému využití bude nový komerční prostor, kde by mohlo vzniknout třeba občerstvení.

„V rámci rekonstrukce bude vybudována přístupová rampa, která umožní bezbariérový přístup do odbavovací haly z ulice. Upraveny budou zpevněné plochy kolem prostřední části výpravní budovy,“ vyjmenovával Illiaš.

„Součástí návrhu je i nový kamerový systém a úprava staničního rozhlasu,“ doplnil.

Starosta: Škoda historické budovy

Modernizace výpravní budovy, která vzbudila ve Šternberku emoce, by měla být dokončena ve třetím čtvrtletí příštího roku.

Místním vadilo bourání historické stavby.

„Je to škoda, že ve Šternberku zmizí další historická budova. Jako občana mě to velmi mrzí,“ reagoval také starosta Stanislav Orság (ODS).

„České dráhy se snažily najít cestu, jak budovu zachovat a najít její využitelnost. Bohužel se to nakonec nepodařilo,“ uvedl.

Přestavba nádraží souvisí s připravovanou elektrizací železnice mezi Olomoucí a Šumperkem, kde budou vlaky v části trati uhánět rychlostí 160 kilometrů za hodinu, což je zatím výsadou hlavních železničních tepen v zemi.

I zde by se podle SŽDC mělo začít budovat v polovině letošního roku, a to přípravou základů pro trakční vedení a snesením železničního svršku v Uničově. Půjde o tříkilometrový úsek Uničov – vlečka Unex.