A právě toto množství vozidel budou muset v blízké době, možná už příští rok pojmout okolní ulice.

Stávající most bude totiž v rámci II. B etapy protipovodňových opatření zbourán a nahrazen novým, což však může trvat až dva roky.

Objízdná trasa povede přes Masarykovu třídu, podle názoru lidí z dopravní branže může tato situace negativně ovlivnit situaci na silnicích třeba i v městských částech Lazce a Černovír.

Z jednoho toulavého losa se vyklubali dva
VIDEO: Z jednoho toulavého losa se vyklubali dva

Bouraní po prázdninách?

Přesný časový harmonogram stavebních prací včetně zbourání mostu u Bristolu v tuto chvíli ještě není znám, podle odhadů by se tak ale mohlo stát už ve druhé polovině příštího roku.

Co se ale ví už dnes, je to, že most v Komenského ulici může být mimo službu až na 20 měsíců, spolu s přípravnými pracemi i celé dva roky.

Během této doby bude objízdná trasa pro automobilovou dopravu vedena z ulice Dobrovského rovně přes poměrně úzkou ulici Jiřího z Poděbrad, kde se obrátí dnešní jednosměrný provoz do opačného směru, a dále přes Masarykovu třídu směrem k nádraží.

Naopak od nádraží budou auta z Masarykovy třídy odbočovat za budovou Vrchního soudu doprava do Husovy ulice, z níž se po dobu uzavírky mostu stane rovněž jednosměrka.

Britská velvyslankyně Jan Thompson.
Britská velvyslankyně na návštěvě Olomouce: Okouzlily mě želvy na náměstí

Jednosměrky a lávka

Stejné objížďky čekají i autobusy městské hromadné dopravy linek 14 a 20 a také příměstské autobusy číslo 770, 763 a 764.

„Abychom navýšili počet parkovacích stání, bude zjednosměrněna ulice Kpt. Nálepky ve směru ke Gorazdovu náměstí. Dále bude potřeba vytvořit nové signální plány pro světelné křižovatky v přednádraží, na Žižkově náměstí, na Envelopě a u hodolanského divadla. A pro pěší vznikne u Bristolu náhradní lávka před Moravu,“ popisuje další opatření Michal Folta z oddělení mediální komunikace olomouckého magistrátu.

Navržené řešení objízdných tras bylo podle jeho slov prověřeno dopravním modelem a všechny křižovatky na objízdných trasách by měly kapacitně vyhovovat.

„Nicméně v průběhu prvních dnů bude probíhat podrobný monitoring dopravní situace na všech exponovaných místech,“ říká Folta.

Rozsvěcení vánočního stromu v Olomouci v roce 2016
Vánoční trhy se v Olomouci rozsvítí po Svatomartinských hodech. Tady je PROGRAM

Kalamita u Senima

I přes snahu magistrátu se však řidiči ve městě potížím pravděpodobně nevyhnou.

„Problémy mohou být už na objížďce v ulici Jiřího z Poděbrad, která je hodně úzká. Záleží na tom, jestli sem budou smět i nákladní vozy,“ míní Olomoučan Ivo Polach, který jezdí 27 let jako instruktor autoškoly.

Opravdová kalamita však podle něj hrozí na křižovatce u Senima.

„Už teď se tudy nedá v odpolední špičce projet. Pokud někdo pojede od nádraží po Jeremenkově třídě a bude chtít odbočit doleva na Gorazdovo náměstí a k Hradisku, nebude mít šanci,“ uvažuje Polach a dodává, že zvýšený provoz a s ním související komplikace mohou potkat i Lazce a Černovír, kudy se budou řidiči snažit riziková místa objet.

Radnice věří, že na všechny problémy bude schopna zareagovat.

„V případě potřeby se signální plány a přechodné dopravní značení upraví tak, aby byla doprava v Olomouci co nejplynulejší,“ ujišťuje Michal Folta.

Povodí Moravy dokončilo kácení stromů na břehu Moravy kvůli protipovodňové ochraně centra Olomouce.
Stromy, které padly kvůli ochraně před povodněmi, slouží jako broukoviště
Rekonstrukce třídy 1. máje v Olomouci
Kdy pojedou tramvaje třídou 1. máje? Co bude před hotelem Palác?