Na silnici mezi Kouty a Červenohorským sedlem běží naplno druhá stavební sezona.

Zatímco loni se stavbaři zaměřili na níže položený tříkilometrový úsek, letos pracují na zbývajících pěti kilometrech blíže vrcholu Sedla.

„Intenzita prací je podstatně větší než v loňském roce. Zhotovitel nasadil velké množství techniky, navýšil i počty pracovníků," konstatoval ředitel olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Na stavbě nyní pracuje v několika četách zhruba pět desítek pracovníků. Materiál převáží několik desítek nákladních automobilů.

Co rekonstrukce silnice obnáší?

Stavbaři nejprve odstranili původní vozovku a pod ní odbagrovali desítky centimetrů zeminy. Poté zhotovují nové konstrukční vrstvy silnice.

V určitých místech cestu rozšiřují, budují proto násypy nebo zárubní zdi. Pro odvod vody slouží řada nových propustků.

Přes zimu se bude jezdit

Čtvrtmiliardovou investici má zhotovitel podle smlouvy dokončit do 24. května 2017.

„Letos by chtěl mít hotové hlavní stavební práce, v příštím roce by probíhaly ty dokončovací: vodorovné dopravní značení, terénní úpravy, osázení břehů a podobně," přiblížil Martin Smolka.

Je tak možné, že hlavní tah ze Šumperku do Jeseníku bude na jaře znovu několik týdnů uzavřený. Záležet bude na tom, jaké práce bude nutné dokončit.

Pokud by například letos v říjnu nasněžilo, znamenalo by to problémy při pokládce asfaltu. Přes zimu bude nicméně úsek průjezdný.

„Další uzavírka příští rok na jaře by byla nepříjemná. Když jsme to už ale vydrželi dva roky, těch pár týdnů nějak přežijeme," poznamenal Jindřich Procházka, který mezi Šumperskem a Jesenickem často cestuje.

Rekonstrukce Červenohorského sedla je zatím poslední velkou dopravní stavbou na silnicích Šumperska a Jesenicka.

Další by měl na řadu přijít obchvat Bludova. Na akci běží územní řízení, samotné práce jsou naplánovány na roky 2018 až 2020.

Stavbaře na Sedle ohrožují agresivní řidiči. Vjíždí do zákazu, pak jsou sprostí