Názory se různí, někteří lidé jsou z vizuální stránky nadšení, jiní mají vlažnější přístup a znějí i hlasy, které nově vzniklý prostor hodnotí velmi záporně.

„Rekonstrukce se povedla a líbí se mi. Můj přítel je zase docela zhnusený z celého provedení. Každý má jiný vkus a názor. Jediné, co mě trošku bije do očí, je velký počet semaforů a docela dlouho se tam čeká, ať už jedu MHD, nebo přecházím přes přechody,“ vyjmenovala Žaneta Kratochvílová, která dojíždí příměstským autobusem do Olomouce každý pracovní den.

Jako velkou pomoc vítá informační tabuli, která se vyjímá přímo naproti vstupu do budovy hlavního nádraží.

„Hlavně je to dobrá berle i pro člověka, který to tady nezná, neví, odkud co a kam jede, a tady se mu vše ukáže na jednom místě,“ doplnila.

Také přispěvatelé do diskuse na webových stránkách Olomouckého deníku se pustili do hodnocení místa. Kromě připomínek k vizuální stránce a dílčím součástem se předmětem debaty stal kruhový objezd u pošty na křižnici Jeremenkovy a Blanické ulice.

„Dnes jsem poprvé projel přednádraží z Kosmonautů na Jeremenkovu a jevilo se mi to jako rozumné a dobře udělané až do okamžiku, kdy jsem dorazil k poště. Tam mi to připadlo až příliš zúžené a hned nato maličký kruháč. To mi trochu vadilo i v osobáku, natož kdybych řídil něco většího,“ napsal diskutér s přezdívkou Pedros.

Nejen kruhový objezd, který má sloužit jako točna autobusů, ale celou část u pošty označuje i instruktorka autoškoly za nejméně vyvedenou.

„Tam mi žáci vždycky udělají botu, protože jak přijíždějí od kruhového objezdu, mají podvědomou potřebu zařadit se do odbočovacího pruhu doleva, který je vymezený pro autobusy. Jinak je celý prostor řešený mnohem lépe, než tomu bylo v minulosti. Je to přehlednější a jednodušší, pouze od Jeremenkovy je to trošku horší. Motoristé i chodci musejí sledovat veškerá značení a řídit se jimi,“ řekla Olga Havalová s tím, že v očích žáků autoškol se jistě přednádraží stalo třetím strašákem hanácké metropole.

„Hned po křižovatce u Bristolu a Metropolu,“ doplnila Havalová.

Lidem chybí stín a lavičky

První dny fungování přednádraží zhodnotilo i město Olomouc, které bylo hlavním investorem rekonstrukce.

„Týden je poměrně krátká doba, nicméně žádné mimořádné problémy zatím nenastaly. Orientační tabule funguje bez závad a v současné době se dolaďují signální plány, tedy časové intervaly pro světelné křižovatky podle skutečného pohybu vozidel v přednádraží,“ sdělil Ivan Rašťák, mluvčí olomoucké radnice.

Doplnil, že se na samosprávu obracejí obyvatelé s několika připomínkami.

„Z ohlasů na podobu přednádraží vnímáme připomínky k absenci stínu, ale snad se dá pochopit, že vysazené stromy nevyrostou okamžitě. Registrujeme také požadavky na zvýšení počtu laviček hlavně na zastávkách. Zatím situaci mapujeme a je možné, že to budeme řešit přikoupením mobilních laviček,“ uzavřel Rašťák.