„Kruháč? Tady? No tak když si to vymysleli, tak ať si to tady udělají, ale hlavně ať to k něčemu je. Ne že se zase udělá nějaký zmršený a pak se zjistí, že nebude stačit,“ podivoval se nad novou informací Rostislav Klimeš procházející ulicí Jeremenkova. Právě zde chtějí radní vybudovat kruhovou křižovatku mezi ulicí Blanickou, která nyní slouží k objezdu uzavřeného prostoru, a zmíněnou Jeremenkovou. Rondel by měl sloužit především autobusům, které končí svou jízdu na hlavním nádraží, a řidiči by ho používali jako točnu.

„Rozhodli jsme se znovu doplnit projekt o malou okružní křižovatku, po které se budou autobusy otáčet a budou vjíždět zpátky do dopravního terminálu, který je před budovou Českých drah. Rovněž se doplní zastávky, a to na ulici Jeremenkově před poštou a u podniku Campanula a také v ulici Kosmonautů,“ uvedl Martin Major, náměstek olomouckého primátora.

Zastávku busů Veolia doplní přístřešek

Zmíněné zastávky budou využívat především pro odbavení cestujících, které vozí jiní dopravci, než je Dopravní podnik města Olomouce. Kromě toho se doplní přístřešek na jedné z dříve vzniklých zastávek.

„Zastřešíme zastávku busů Veolia naproti výškového objektu RCO,“ uvedl Leoš Verner z tiskového oddělení firmy Skanska. Ačkoli přes zimní měsíce stavební práce na staveništi přestaly, od včerejšího dne se pracovníci na místo vrátili a v tomto měsíci budou dále pokračovat podle harmonogramu.

„Z důvodu klimatických podmínek jsme práce na stavbě přerušili v uplynulých dvou měsících. Dnešním dnem jsme opět obnovili stavební činnost a věříme, že počasí v březnu si již nevyžádá další přerušení prací,“ uvedl včera Verner.

Vše by se mohlo stihnout i do konce června

Podle informací z radnice by se vše mělo stihnout v dřívějším termínu, na kterém se obě strany dohodly, tedy již v květnu. Tuto informaci ovšem zhotovitelská firma nepotvrdila, naopak uvedla ještě třetí datum. „Samozřejmě se budeme snažit dokončit vše co nejdříve, pokud půjde vše bez komplikací. Nejzazší termín dokončení je do konce června,“ dodal Verner.

Celkové náklady na nové stavební objety jsou čtyři a půl milionu korun. „Předvídali jsme, že tento projekt rozšíříme, proto jsme při sestavování rozpočtu s touto rezervou počítali. Peníze na to máme,“ uzavřel Major.