Od 16. hodin se pro řidiče a cyklisty zavřela třída 17. listopadu, Michalské stromořadí a ulice U Reálky.

Další uzavírky postupně přibývaly a od 17.30 už platí zákaz vjezdu pro ulice dotčené některým z běhů.

Neprůjezdné jsou vybrané ulice od nádraží, přes centrum až po Hejčín. Omezení by měla platit do 23 hodin.

Zhruba v 18 hodin zamířily do vozoven tramvaje linek číslo 1, 2, 3, 4 a 7. Pro linku číslo 5 platí upravený jízdní řád.

Kdo včas nepřeparkoval auto, už ho ve městě nenašel.

„Odtáhli jsme zhruba patnáct vozidel. Není to množství, které by nám před závodem komplikovalo práci. Spíš nás mrzí, že musíme blokovat dopravu. Je to ovšem nevyhnutelné kvůli bezpečnosti," vysvětlil Tomáš Coufal, který má na starosti organizaci na trati. Loni bylo odtažených aut o něco méně, do deseti vozů.

S řidiči bude jednotlivé případy řešit městská policie.

„My po závodě auta opět vrátíme na místo," řekl Tomáš Coufal.

Některým lidem závod přinesl větší komplikace.

„Jedu v té době z práce domů a potřebuji ještě odjet hrát koncert s kapelou a pak se zase nějak dostat zpátky, protože vstávám do práce," napsal na Facebook Olomouckého deníku Tomáš Spáčil.

Na rozdíl od výstav nebo fotbalového mistrovství mu vadí rozsah omezení. „I práce na silnici se dají objet, ale tady se zavírají celé sektory," dodal Olomoučan.

Centrum klidně zavřete na celý den

Většinou ale mají zásahy do dopravy podporu obyvatel.

„Klidně by mohli širší centrum zavřít na celý den. Vždyť o nic nejde, taková akce je jednou za rok. Přijeli jsme z Hluboček – Mariánského údolí, auto nechali na Envelopě, nebyl problém," sdělila Dana Marečková, která s rodinou podpořit známé účastnící se závodu.

Pořadatelé nesnáze související s přípravou a průběhem uznávají.

„Předem se omlouváme za dopravní komplikace spojené s konáním Mattoni 1/2Maratonu Olomouc. Všechna omezení jsou jen na nezbytně dlouhou dobu, dopravu bude koordinovat policie a na vybraných uzlech v centru města dispečeři dopravního podniku," uvedl ředitel závodu Václav Skřivánek.

Organizátoři budou jednotlivé úseky pružně otevírat po proběhnutí posledního běžce, řidiči tak možná někde projedou ještě před koncem oficiální uzávěrky.