"Je to asi nejlepší možné řešení," komentoval budoucí zrušení přechodu jeden z obyvatel sídliště za Zenitem. "Nehody tady vidím každý druhý den, protože bydlím v sedmém patře, pro bezpečnost chodců, ale i řidičů to bude určitě lepší," prohlásil také Vojtěch Vičík. Zebra je skutečně na špatném místě, protíná frekventovanou čtyřproudovku těsně pod sjezdem z mostu a napojením hlavního tahu od Brna. Přitom vede jen k benzinové pumpě.

"Ani ho nepoužívám, přestože bydlím přímo naproti. S dětmi přecházím na světelné křižovatce nebo chodím kolem hoteláku," uvedla Marie Vinterová. Právě tuto trasu chce jako náhradní vyznačit na chodníku i magistrát. "Přechod je nejvíce využíván při cestě na tramvajovou zastávku ve Wolkerově ulici. Tam se dostanou lidé i jinou trasou, která je téměř stejně dlouhá. Kolem Hotelového domu," vysvětlil náměstek primátora Svatopluk Ščudlík(ČSSD).

Učitelka autoškoly Pavla Nezhybová potvrdila, že přechod byl častým důvodem nehod. Naši žáci tam bourali dokonce i při zkouškách. Když jedou v proudu aut, nevyžadovala jsem po nich zastavení, protože by tam okamžitě došlo k nehodě. Navíc se často stalo, že řidič v jednom pruhu zastavil a ten druhý ve vedlejším už ne, což je pro chodce zvláště nebezpečné," řekla Nezhybová.

Přechod by naopak zachovala jedna z pracovnic benzinky. "Stačily by semafory, nemyslím si, že by blokovaly dopravu. Bouračka ji blokuje více," řekla. Radnice chvíli uvažovala, že na tomto místě vybuduje nadchod. Ten ale lidé odmítli a stavbu komplikovala i majetková práva okolních pozemků. Navíc by stál asi 20milionů. Zaslepení přechodu, instalace ochranného oplocení a nalinkování nové trasy na chodník s˙nápisem TRAM přijde podle Ščudlíka asi na 50 tisíc. "Pokud nenarazím na nějakého úředníka nebo vyhlášku, je to otázka několika týdnů," řekl Ščudlík.