Své o tom ví Karel Oškrdal, který nedaleko ní bydlí už padesát let. Když se chce dostat přes rušnou ulici, dlouhému přechodu mezi zastávkami Pražská a U Kovárny se raději vyhýbá.

Senior se totiž bojí, že by mu řidiči nezastavili.

„Rozdělit ho ostrůvky tak, aby lidé mohli přejít jeden pruh silnice a počkat, až bude volno v protisměru, mi přijde rozumné. Když bych měl širokou ulici přejít naráz, dělalo by mi to potíže," řekl Karel Oškrdal, který raděj přechází přes blízké tramvajové zastávky, které už ostrůvky mají.

Vedení města Olomouce plánuje právě tento přechod upravit, aby se mohli starší lidé i maminky s dětmi bezpečně dostat přes třídu Míru na více místech.

„Pokud na semaforu u dálniční křižovatky nesvítí červená, jezdí tu v ulici spousta aut, a třeba s dětmi to přejít skoro nejde. Musí se počkat, až se auta na semaforu zastaví a přestanou do ulice z dálničního obchvatu vjíždět. Kdyby se zebra rozdělila ostrůvky, určitě by se všem lidem přecházelo klidněji," uvedla Stanislava Oklešťková, která raději chodí o kousek dál k tramvajovým ostrůvkům.

Přechod na třídě Míru mají rozdělit ostrůvky

Přechod na třídě Míru mají rozdělit ostrůvky. Mapový podklad: Google. Grafika: DENÍK 

Brzdí auta

Někteří místní ale považují zatím ještě neschválenou úpravu za naprosto zbytečnou.

Upozorňují na to, že bezpečných míst na přejití je v ulici dostatek, a spíše než upravit by si přáli přechod mezi zastávkami zrušit.

„Podle mě je tam zbytečný a jen brzdí auta. Když už tam je, tak by chodcům určitě ostrůvky pomohly. Jenže on tam jako takový vůbec být nemusí. Vždyť sto metrů od něj v obou směrech jsou další přechody u tramvajových zastávek a většina lidí chodí právě tam. Úplně by stačily jen dvě zebry u zastávek Pražská a U Kovárny, které už nyní přes ostrůvky vedou," podotkl místní obyvatel Vladimír, který si nepřál zveřejnit své příjmení.

Zatím jen studie

S tím, že je vhodné místo doplnit o dva ostrůvky, přišel policejní dopravní inspektorát a olomoucký dopravní podnik.

„Návrh vznikl jako reakce na nejčastější pohyby pěších, které se zaznamenaly při zpracování studie. Lidé to ale ještě nemůžou považovat za konečný plán, radní jen schválili studii. Následovat bude ještě řada dalších kroků," řekla mluvčí olomouckého magistrátu Radka Štědrá.

Spolu s ostrůvky na přechodu možná mezi zastávkami Pražská a U Kovárny cestáři upraví i značení podélných parkovacích míst u krajnice.

Celková cena prací se odhaduje na více než 1,3 milionu korun.

Autor: Michal Bureš