„Konkrétně jde o pobočky ve Foerstrově a Jeremenkově ulici, poslední je na Horním náměstí v Olomouci,“ uvedla mluvčí České pošty Dita Václavíková.

Dovybavení všech stávajících poštovních úřadů ale vedení pošty do budoucna neplánuje.

„Zařízením jsme vybavili ty pobočky, které dlouhodobě navštěvuje zvýšený počet klientů. O instalaci na menších poštách neuvažujeme,“ doplnila Václavíková.

Někteří lidé ale o nějakém šetření času díky elektronickému pořadníku pochybují.

„Přijde mi, že to má spíše jen psychologický dopad, ale čekám pořád stejně dlouho. Navíc lidé, kteří si sice vezmou lístek, ale odejdou ještě před vyřízením věci u přepážky, pak zdrží ještě ty ostatní,“ řekl k tomu Petr Macháček před olomouckou poštou na Horním Náměstí.

Pošta ale využívá celý systém i ke kontrole práce svých zaměstnanců a k vyhodnocování údajů.

„Lze například dohledat, který pracovník měl u přepážky prodlení či jaké služby jsou nejčastěji poskytovány,“ vysvětlila Václavíková. V rámci Olomouckého kraje provozuje pošta celkem 233 poboček, elektronickým pořadníkem pak jich je vybaveno pouze osm.