Jak říká název, jde o to motivovat zaměstnance a zaměstnavatele, aby do práce zkusili jet jinak než autem.
„Zapojit se může kdokoli, i když preferujeme týmy. Chceme podporovat zdravou soutěživost a lze proto vyhrát i nějaké ceny," řekl za olomoucké organizátory Pavel Bednařík.
Nejvíc ze všech míří kampaň na velké firmy a korporace a s tím souvisí i jedna z disciplín, ve které se rozhodne o cyklozaměstnavateli roku.
„Hledáme v regionu zaměstnavatele, jenž bude co nejvíce ochoten a schopen pomoci svým zaměstnancům, aby měli podmínky pro ježdění do práce na kole. Tedy třeba vybuduje klec na kola, cyklostojan nebo sprchy," zmínil Bednařík.
U účastníků se zase bude hodnotit pravidelnost a kreativita, což může být výzva například pro studenty olomouckých fakult. Počet ujetých kilometrů samostatnou kategorii nemá.
Vybírat se bude také cyklo-dopravní absurdita roku. O došlých fotografických příspěvcích rozhodne anketa mezi Olomoučany.
Zájemci se mohou přihlašovat do konce dubna na internetové adrese dopracenakole.net. Registrační poplatek činí sto padesát korun.
„Za to dostane účastník informační balíček s novinami, samolepkou a trikem, ve kterém když přijde 13. května do olomoucké kavárny Mezisvěty v Kosinově ulici, dostane v rámci akce Kafe na triko kávu zadarmo," sdělil Pavel Bednařík.
Vyvrcholením Do práce na kole bude jarní cyklojízda naplánovaná na 25. května.
Olomouc není ke kolařům moc přátelská
Olomouc je jedním z jedenácti měst, které se tento rok zapojily. Někde soutěž vede neziskový sektor, jinde si ji na starost vzala radnice.
V krajském městě soutěž pořádá nové sdružení Kolomouc, magistrát je jedním z partnerů.
„I když Olomouc je pro cyklodopravu vhodná, prostředí pro kolaře není zcela přátelské. Nicméně situace se zlepšuje a pracovní cykloskupina města nyní vede asi deset projektů budoucích stezek a tras," sdělil radní Aleš Jakubec.
Prioritou jsou letos Moravská cyklotrasa na sídlišti Povel, chybějící část Jantarové cyklotrasy do Bystrovan a úsek z olomouckého Černovíra do Hlušovic.