Magistrát s projektantem, kterým je společnost Stavoprojekt, právě dopracovává například vedení cyklostezky, úpravy chodníků či řešení několika křižovatek.

„Pokud jde i křižovatku ulic Zikova a Rooseveltova, počítá se se zachováním klasické křižovatky bez světelné signalizace," naznačil Jaromír Czmero, náměstek primátora, odpovědný za investice. Podle jeho slov je nejbližším důležitým cílem získání územního rozhodnutí.

„Předpokládáme, že by mohlo být vydané ve druhém čtvrtletí roku 2015. Poté následuje stavební řízení, v jehož rámci musí být dořešeny i majetkoprávní vztahy," uvedl dále náměstek Czmero.

Budova, která stojí v cestě

V trase trati je třeba získat několik soukromých parcel. Velkým oříškem je pak vyjednávání s vlastníky části nemovitosti, která stojí u křižovatky Rooseveltovy a Trnkovy ulice.

„Stále se nám nepodařilo dohodnout," řekl náměstek o vyjednávání, které s rodinou Mádrových vedlo již předchozí vedení města. V neposlední řadě bude nutné vyřešit také otázku financování ambiciózního projektu.

„V novém plánovacím období budeme usilovat o získání prostředků z fondů EU," dodal náměstek Czmero.

Cestující se více jak rok vozí tramvajovými linkami čísel 3 a 5 po nové tramvajové trati, která se napojuje u tržnice a vede kolem obchodní galerie Šantovka dále po Rooseveltově a končí v Trnkově ulici na Nových Sadech. Kompletní výstavba dosavadní tramvajové trati přišla město na celkem 300 milionů korun bez DPH, 224 milionů korun pokryla dotace ze Švýcarska.