Konec objížděk na příjezdu do Přerova: otevírá podjezd v Předmostí
Řidičům mířícím od Olomouce do Přerova se alespoň zmírní komplikace na příjezu do města. Úderem pátečního večera se otevře podjezd v Předmostí, kterým byl od prázdnin omezený průjezd kvůli probíhající stavbě na trati.
Investice Správy železnic do modernizace železničního uzlu uzavřela podjezd poslední týden v červenci kvůli rozšíření mostu.
„Částečná uzávěra podjezdu u Lidlu končí a od sedmi hodin večer tudy mohou auta opět projíždět v obou směrech,“ informoval správce stavby Josef Sukup.
Firma v těchto dnech finišuje také s budováním cyklopodjezdu v Předmostí, jehož investorem je město. I když má být dokončen už letos v prosinci, cyklisté ho mohou začít využívat až od příštího roku - kvůli napojení na cyklostezku.
„Budeme vypisovat výběrové řízení na zhotovitele cyklostezky z Předmostí ke křižovatce u Lidlu. Místo světelné křižovatky vznikne v příštím roce kruhový objezd, který propojí cyklostezku z Velké Dlážky až do Předmostí. Cyklisté se dostanou u železniční trati do Předmostí přes nový tubus, jehož zprovoznění předpokládáme v příštím roce,“ shrnul přerovský radní pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO).
Práce na druhé etapě modernizace železničního koridoru - investice Správy železnic za 3,8 miliard korun - běží podle harmonogramu.
„Nyní probíhá výluka na trati mezi Přerovem a Prosenicemi a Prosenicemi a Dluhonicemi. Na koleji Přerov - Prosenice se kompletně mění železniční spodek a spustí se do provozu 18. prosince. Spojkovou kolej Dluhonice - Prosenice pak zprovozníme v dubnu příštího roku,“ upřesnil Josef Sukup.
Podle něj intenzivně pokračují také práce na obou nadjezdech v Dluhonicích - u chemičky a v železniční stanici. Začala i betonáž základů dvou lávek pro pěší.
„Místo každého zrušeného přejezdu totiž vznikne jeden nadjezd a dvě lávky pro pěší,“ vysvětlil.
Nadjezd v Dluhonicích, který odvede dopravu z komplikovaného železničního přejezdu, má být uveden do provozu v polovině příštího roku.
„Jakmile zprovozníme nadjezd u Prechezy, můžeme zrušit problematický železniční přejezd,“ uzavřel Josef Sukup.