Areál, který má být největším lyžařským resortem na Moravě, bude totiž připravený už na konci listopadu.

Na umělé zasněžení všech sjezdovek stačí tři dny, při nichž teplota klesne na osm stupňů pod nulou.

Jednatel firmy Michal Kestl to ve čtvrtek 7. října řekl během exkurze, kterou při příležitosti návštěvy náměstka ministra školství Jana Kocourka uspořádalo Sdružení cestovního ruchu Jeseníky.

„Naší ambicí je vybudovat nejnavštěvovanější turistickou atrakci Olomouckého kraje a zastavit odliv turistů z Jeseníků. Má to být areál, který by službami a zázemím byl srovnatelný s některými alpskými středisky. Délkou sjezdovky dva tisíce tři sta metrů se k nim už přibližuje,“ uvedl Michal Kestl.

Sedačková lanovka vyveze třináct tisíc lyžařů za hodinu, cesta nahoru potrvá jen šest a půl minuty. V areálu je ještě přibližovací vlek vedle osvětlené kratší sjezdovky, kde firma plánuje večerní lyžování a různé zimní show.

Nový most do zábavního areálu

Ve výšce devět set až jedenáct set metrů stojí další, šest set metrů dlouhý vlek, kde díky velké nadmořské výšce možná začne provoz alespoň pro tréninky lyžařů už v listopadu.

Chybět nebude dětský park s pojízdnými pásy, na který naváže zábavný areál pro děti nazvaný Koutecký les. Je plný milířů a dřevených soch v životní velikosti, které zosobňují místní pověsti.

Vede k němu nový obloukový most přes řeku Desnou hned za hlavním obslužným objektem areálu.

Objekt s třemi restauracemi, infocentrem, půjčovnou a opravnou lyžařského vybavení, obchodem, bowlingem a dalšími službami včetně hlídání dětí je zatím ve stádiu hrubé stavby.

„Tady už bude za měsíc a půl kavárna s výhledem na řeku a sluneční terasa s výhledem na sjezdovku,“ ujišťoval při exkurzi Michal Kestl.

Lyžařský areál Kouty. Zdroj: kouty.com

Sjezd na kole od elektrárny

Před budovou vzniká umělé náměstí s velkou plastikou uprostřed, posezením a s obřím pódiem na okraji, které by mělo sloužit koncertům a dalším kulturním akcím. Firma K3 Sport má totiž ambice celoročního provozu se sportovním i kulturně společenským využitím.

V létě bude vyvážet nahoru pěší turisty i cyklisty, pro které se tak stane horní nádrž přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně snadno dostupnou. Horní stanice lanovky je hned vedle asfaltové silnice vedoucí k nádrži, dva kilometry daleko od jejího prstence.

„Jednáme s ČEZ o tom, aby povolil na dvoukilometrovém prstenci testovací dráhu pro in-line bruslení,“ informoval Kestl.

Celý svah Medvědí hory má být pak protkán cyklostezkami, ideální atrakcí bude sjet po asfaltce vedoucí od horní nádrže dolů do Kout.

Slabinou je ubytování

Areál bude mít parkování pro pět set aut a dvacet autobusů, od nádraží v Koutech bude jezdit kyvadlová autobusová doprava. Ročně by měl pojmout až dvě stě tisíc návštěvníků. Přítomní starostové obcí z údolí Desné nad tím vyjádřili určitou obavu z dopravního zatížení svých obcí.

„Slabinou a Achillovou patou areálu je ubytování. V údolí Desné je k dispozici dva a půl tisíce lůžek, což nestačí, ale stále vznikají nová. Pevně věříme, že podnikatelé zareagují a že zafunguje dominový efekt. Nakonec areál může pomoci i vzdálenějším ubytovacím zařízením v celém regionu. Ne každý chce bydlet přímo u vleku,“ řekl Michal Kestl.

Ceny nižší než v Krkonoších

Prozradil už i ceny, za které bude možné si v Koutech zalyžovat. Budou o něco nižší než v Krkonoších.

Celodenní jízdenka bude stát 630 korun, pro členy klubu areálu 580 korun. K dispozici bude i velký výběr různých časových jízdenek.

Za permanentku na celou sezonu zaplatí lyžař 5800 korun, tato jízdenka s fotografií majitele ale bude nepřenosná a nebude platit pro večerní lyžování.