To, že by na místě znovu stála lávka je kvůli vysokým nákladům a přísným normám už nereálné.

Podchod by měl být výhodnější i proto, že na něj město může získat dotace.

Propojení Václavkovy ulice s ulicí Na Trati už nebude řešeno kovovou lávkou, jako tomu bylo v minulosti, ale spíše novým podchodem.

Postavit tam lávku je nereálné kvůli vysokým nákladům a novým přísnějším normám. Podle nich by také stavba musela být bezbariérová.

Úrovňový přechod, který požadovali místní obyvatelé, je podle odborníků problematický kvůli bezpečnosti provozu na trati.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) městu doporučuje propojit obě ulice novým podchodem. Ten by měl podle prvních odhadů stát přibližně 20 milionů korun.

„Na stavbu je přitom reálné získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Součástí studie jsou také parkové úpravy lokality a nové herní prvky pro děti,“ popsal záměr mluvčí magistrátu Michal Folta.

Vedení města bude otázku plánovaného podchodu znovu řešit se SŽDC a také se Státním fondem dopravní infrastruktury.

„Pokusíme se vyjednat co nejlepší podmínky pro tuto investici,“ ujistil primátor Miroslav Žbánek.

Ulice Na Trati a Václavkova až do roku 2017 spojovala a přechod přes frekventovanou trať zajišťovala kovová lávka. Vybudovaná však byla už v roce 1984 a po více než třiceti letech dosloužila. Kvůli havarijnímu stavu byla uzavřena a loni také demontována.