Město má příležitost výrazněji zahýbat s čísly návštěvnosti.

Radnice chce proto mistrovství „jednadvacítek" k propagaci Olomouce využít, co to půjde.

„Děje se tak už od první chvíle, kdy si šampionátu začala všímat zahraniční média, to znamená například od loňského listopadového losování skupin šampionátu v Praze," řekl mluvčí magistrátu Michal Folta.

Dodal, že Olomouc se na takovýchto akcích prezentuje videospoty i prostřednictvím informačního stánku s co nejvíce informacemi o městě.

„Zaujalo to například prezidenta UEFA Michela Platiniho, který zřejmě doposud o Olomouci neslyšel, když ale zjistil, že Olomouc má něco společného s Lafayettem, hned řekl, že přijede," vyzdvihl Michal Folta.

Představit Olomouc prostřednictvím agentury CzechTourism se přípravné skupiny snaží v Itálii a v Anglii, kde cítí o šampionát velký zájem.

„Myslím, že podstatné je, aby jedním z dědictví šampionátu bylo i rozšířené povědomí o našem městě," dodal mluvčí.