Kolemjdoucí mohli podepsat petici Pro tangentu, za níž se začátkem dubna postavil obyvatel Holice Miloslav Šmída, který zároveň pracuje v tamní komisi městské části.

„Holice je dopravou velmi zatížena. Vybudování tangenty by nám, ale také dalším čtvrtím včetně Hodolan, velmi pomohlo," řekl Miloslav Šmída.

Od dubna se podařilo posbírat přes osm set podpisů. Organizátoři doufají, že se jich do konce června sejde ještě pár set.

„Naším cílem je shromáždit alespoň tisíc podpisů, což se nám s velkou pravděpodobností podaří," řekl za petiční výbor Miloslav Šmída.

Obyvatelům dotčených místních částí, přes které denně projedou tisíce aut, by se mohlo ulevit v roce 2022.

Ředitelství silnic a dálnic plánuje, že se stavbou obchvatu začne v roce 2019. Hotovo by mohl být za čtyři roky.

Plánované dokončení obchvatu Olomouce

Plánované tangenty kolem Olomouce

Stavba má peníze i smlouvy

„Nyní se projektuje dokumentace pro územní rozhodnutí. Pokud nenastanou žádné komplikace, mohli bychom začít s výstavbou v roce 2019. Zatím žádné překážky nemáme. Stavba má dostatek finančních prostředků, všechny přípravné práce jsou zasmluvněny, takže z pohledu ŘSD, jako investora, stavbě zatím nic nebrání," řekl šéf olomoucké krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Vzhledem k tomu, že výstavba východní tangenty před sebou momentálně nemá žádné překážky, není mu význam petice jasný.

„Již jsem zmiňoval, že nechápu, proč se petice provádí u stavby, která běží, jsou na ní peníze a je prioritou Ministerstva dopravy. Petice se většinou dělají u staveb, které nejdou nebo se nepřipravují, ale v tomto případě se nic takového neděje," doplnil Martin Smolka.

Východní obchvat Olomouce by měl měřit 7,3 kilometru a vést ze směru z Přerova od křižovatky v Holici mezi Olomoucí a obcí Bystrovany, aby se za Týnečkem napojil na stávající výpadovku na Šternberk.