Lidem, kteří zde bydlí nebo podnikají, se to nelíbí. Proti pěší zóně sebrali již dříve stovku podpisů. „Vytvoření pěší zóny jsme konzultovali s dopravními policisty, magistrátem i lidmi, kteří tam bydlí. Pěší zóna bude začínat za Muzeem umění, za napojením Univerzitní ulice na Denisovu, a končit bude u Koruny,“ vysvětlil náměstek primátora Martin Major (ODS). Dodal, že od zásobovacího místa k prodejně to nebude dále než čtyřicet metrů. „Nelíbí se nám to, budeme proti tomu dále bojovat,“ řekl včera jeden ze signatářů petice Jaromír Filípek. Situace zcela nepotěšila ani majitele sklenářství Tomáše Bubeníka. „Mohl by to být problém, ale snad to půjde zvládnout. Pekařská je teď poměrně široká,“ uvedl Bubeník.

Dalším omezením je zákaz vjezdu vozidel těžších než šest tun. „Tak to jsem zvědav, jak budeme vyvážet odpad,“ reagoval Pavel Musil z technických služeb. Popelářská auta bez nákladu váží od 11 do 16 tun. „Nejlehčí vůz má přes sedm tun, s nákladem devět,“ staral se. Náměstek Major ale naznačil, že popeláři mohou počítat s výjimkou. „V podstatě se toho tolik nemění. I dosud sem mohla jen zásobovací vozidla, ale měla na vozovce přednost. Nyní budou mít přednost chodci,“ upřesnil jiný primátorův náměstek Jiří Martinák (ODS). Upozornil ale, že v okolních ulicích je pěší zóna nastavena jinak. Auta sem mohou od večera pouze do 10 hodin dopoledne.

První tramvaje s cestujícími projedou Denisovou a Pekařskou 1. září. První auta o dva týdny později, až tramvajím skončí zkušební provoz. Magdaléna Kopřivová z dopravního podniku potvrdila, že tramvaje budou pěší zónou jezdit pomaleji. „Řidiči byli interním předpisem upozorněni na omezenou rychlost,“ konstatovala. Přesto si chodci na tramvaje musí dát pozor, protože ty mají přednost vždy.

Změny postihnou i parkoviště na náměstí Republiky. Vjíždět i vyjíždět k devětašedesáti místům pro stání se bude pouze kolem Městské knihovny. Dosavadní příjezd od kostela Panny Marie Sněžné bude zrušen.