„Musíme reagovat na situaci, že od prvního října zdraží jízdné v MHD, a nechceme, aby lidé upřednostnili svou individuální dopravu,“ uvedl náměstek primátora Jiří Martinák (ODS). Zdražení se přitom dotkne také obyvatel centra. I jejich parkovací karty budou stát dvojnásobek a firemní vozidla budou v zóně placeného stání parkovat za deset tisíc korun ročně.

Zóna placeného stání zahrnuje v Olomouci asi dva a půl tisíce míst. Martinák připomněl, že poplatek za parkování se posledních deset let nezvyšoval a primátor Martin Novotný (ODS) dodal, že dvacet korun je naprosto přijatelná cena. „Vybrané peníze slouží i k obnově komunikací a údržbě parkovišť,“ dodal Martinák.

Muž dojíždějící do Olomouce za prací z nedalekých Kožušan má ale o regulaci dopravy jiné představy. „Tak může rozhodnout jen někdo, kdo chodí do práce s kravatou, má služební auto s řidičem a vyhrazené místo před radnicí. Nikde před placenou zónou se nedá zaparkovat. Dokonce i nové parkoviště, které se staví před fotbalovým stadionem, bude placené. Odstavit auto na osm hodin tady prostě nejde. Placená zóna je zbytečně velká a bude i drahá. Navíc je v ní možné parkovat jen dvě hodiny, což je tak akorát na oběd,“ rozčiloval se.

Mluvčí městské policie Lenka Prošková vyčíslila, že od ledna do konce července tohoto roku se ve 26 parkovacích automatech vybralo 4,3 milionu korun. Dalších 1,9 milionu korun vynesl městu za prvních sedm měsíců prodej parkovacích karet a na pokutách za nezaplacené parkování inkasovala městská policie dalších 525 tisíc.

I když řidič za stání auta ve městě platí, nemůže očekávat za své peníze žádnou službu. Vozidlo není hlídáno a například kartou zaplacené místo nemá ani nijak rezervované. Primátor Novotný naznačil, že další změny se chystají. „Časem budeme muset rozlišovat rezidenty od těch, co do města jen dojíždějí,“ uzavřel.