„Cena je obvyklá. První půlhodina zdarma, pak desetikorunu za hodinu,“ uvedl Tesařík. Jak podotkl, instalace závor a parkovacího systému na jeho vlastních pozemcích jej stála 1,2 milionu korun. „Parkoviště kolem Regionálního centra je určeno pro nájemce nebo návštěvníky, ale bylo často zneužíváno. Lidé si zvykli u nás zdarma zaparkovat a odjet třeba vlakem do Prahy,“ objasnil Tesařík. Kolem RCO je na několika plochách přibližně 250 parkovacích míst.

Podobná je i kapacita podzemního městského parkoviště, které dlouho bojovalo s nezájmem. „Obecně lze říci, že zpoplatnění parkování na povrchu podpoří využití našeho parkoviště. I když za poslední půlrok je využíváno stále častěji,“ uvedl Miroslav Petřík, ředitel Technických služeb, které mají parkoviště ve správě. Zpoplatnění soukromého parkoviště je podle Milana Fazekaše z olomouckého magistrátu zcela legální. „Plocha je jako parkoviště zkolaudovaná, jde o běžný konkurenční přístup,“ řekl Fazekaš. Soukromých parkovišť je v Olomouci poskrovnu. Městu se prý „nehodí“ ani proto, že tím přichází o peníze, zvláště v zóně placeného stání.

Podobně funguje například parkoviště na Palachově náměstí, které provozuje židovská obec. Radnice již delší dobu uvažuje o koncepční změně parkování ve městě. Předchozí vedení si bylo vědomo zastaralosti systému stání, který je z počátku devadesátých let. „Napřed musíme mít kapacity a místa ke stání, pak můžeme teprve přistoupit ke změnám,“ uvedl naopak současný primátor Martin Novotný (ODS). Radnice v současnosti vybírá mezi několika lokalitami, kde by vybudovala velkokapacitní stání.