Dalimilova ulice je hlavní tepna městské části Chomoutov. Obyvatelům, kteří nemají své vlastní vjezdy k domům či mají více automobilů, vadí, že na ulici nemohou postavit své auto.

„Přes dostatek místa to není možné. Dokonce i radnice nám písemně slíbila, že sjedná nápravu. Nic se však nestalo. Auta tak stojí na chodníku nebo ve vjezdech a pěší je musí obcházet do vozovky. To mi vadí,“ stěžuje si na webových stránkách Deníku obyvatel Dalimilovy ulice pod přezdívkou Chomoutovák.

Podle radnice, policistů i Správy silnic Olomouckého kraje však v Dalimilově ulici nelze parkování povolit.

„Jde o bezpečnost. Pokud by zde parkovaly automobily, vozovka by byla příliš úzká. Ze zákona musí být vždy průjezdné tři metry v každém směru. Kdyby zde stála auta, nebylo by možné tudy obousměrně bezpečně projet,“ vysvětlila tisková mluvčí olomoucké radnice Jana Urbaníková.

Co mají tedy obyvatelé Dalimilovy ulice dělat, aby mohli na ulici bez pokuty zaparkovat? Mohou podat žádost o povolení na stavebním odboru magistrátu. K žádosti se musí vyjádřit také policie a majitel komunikace, tedy Správa silnic Olomouckého kraje.

„Z důvodu zúžení vozovky však mohou lidé předpokládat, že vyjádření k jejich žádosti bude negativní. Zvláště ze strany policie, která tyto záležitosti vždy řeší z hlediska bezpečnosti,“ vysvětlila Urbaníková.

Petice za vybudování parkování

Nadějí pro obyvatele může být plán olomoucké radnice a kraje, kterému silnice patří, Dalimilovu ulici upravit. Ve hře jsou dvě varianty, jak by měla vypadat.

Buď se zde postaví na okraji cyklostezka nebo zálivy pro parkující vozidla. Obyvatelé ulice dali přednost parkovacím stáním a své stanovisko podpořili peticí.

„Radní rozhodli, že jim vyhoví. Takže až se budeme společně s krajem chystat projekt na úpravu vozovky, podpoříme výstavbu zálivů,“ popsala Urbaníková.

Cyklostezka je pro více lidí

Ne všichni z Chomoutova jsou však zajedno a přejí si místa pro parkování. Například předseda komise městské části Jaroslav Krpec podporuje výstavbu cyklostezky.

„Využije ji více lidí než parkovací stání. Budu se proto snažit radnici přesvědčit, aby jí dala přednost a zároveň vybudovala navazující část z Chomoutova do Černovíra,“ vysvětlil Krpec.

Krajský úřad, který je hlavním investorem úprav, se do projektu letos nepustí. Zda tak učiní v příštích letech, bude ještě otázkou jednání.

Co vás štve ve vaší čtvrti?

Celý nový díl vždy VE STŘEDU v tištěném vydání Olomouckého deníku.

16.3. vychází: CHYBĚJÍCÍ ZELEŇ a PARKOVIŠTĚ NA OLOMOUCKÝCH SÍDLIŠTÍCH

Co už vyšlo:

Nové Sady trápí hejna holubů, znečišťují okna i prádlo

Tankodrom na třídě Svobody: oprava v nedohlednu

Obtěžující party bezdomovců? Dáme strážníkům větší moc, tvrdí radnice