Odbočování doleva od nádraží ve směru na Šumperk je tady podle mnoha řidičů nepříjemné.

„Ve špičce je problém odbočit doleva. Na hlavním tahu je docela hustý provoz, navíc spousta aut od Mohelnice odbočuje do města, takže vyjet na Šumperk znamená většinou dost slouho čekat," popsal své zkušenosti řidič Václav Koubek.

Výhledu od Šumperku navíc částečně brání zábradlí na mostě přes řeku, takže si člověk musí najet hodně do křižovatky, aby měl rozhled.

„Od té doby, co otevřeli kruhový objezd v Leštinské ulici, už od nádraží na Šumperk jezdím raději tudy. Je to bezpečnější i rychlejší," doplnil Václav Koubek.

Právě rondel by zvýšil bezpečnost řidičů. Město má hotovou studii na jeho stavbu.

„Před nedávnem jsme studii aktualizovali kvůli stavbě nových výrobních hal v sousedství křižovatky. Z rondelu by měl být zároveň vjezd do této firmy," řekl starosta Zábřehu František John.

Na křížení průtahu městem s Olomouckou ulicí v Zábřehu zemřeli v sobotu po srážce osobního auta s autobusem čtyři lidé. Rondel by přispěl k větší bezpečnosti i zklidnění dopravy.

Místo tragické nehody se čtyřmi mrtvými. Foto: DENÍK/Michal Krestýn

Vedle kruháč pomohl

Výrobní haly u křižovatky staví firma ZJP, která se zabývá distribucí a prodejem nářadí, nástrojů a strojů. Dnes má své sídlo na druhé straně osudné křižovatky. Chystá ale rozšíření nabídky, takže potřebuje další prostory.

Firma požádala město o odkup pozemků mezi výrobními halami, průtahem a Olomouckou ulicí.

Po společné schůzce se zástupci města s vedením společnosti dohodli, že firma koupí jen část stávajícího pozemku právě proto, aby městu zůstal zbytek jako rezerva pro zamýšlený rondel.

Kdy by se mohl začít kruhový objezd stavět, ale zatím zůstává otázkou.

„Je to náš dlouhodobý cíl. Vzhledem k tomu, že průtah je státní komunikací, jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic. Po takové tragické nehodě je to o to více aktuální," doplnil starosta John.

Rondel by přispěl k větší bezpečnosti, snadnějšímu průjezdu i zklidnění dopravy. Také následky případných nehod by byly mnohem menší.

Ukázalo se to i na sousedním křížení průtahu s Leštinskou ulicí, kde se v minulosti stalo několik vážných nehod.

Od výstavby kruhového objezdu je tato křižovatka podstatně bezpečnější.

„Dřív byl problém přejet přes hlavní tah na Leštinu a dlouho se čekalo. Odbočení doleva bylo ještě horší. Teď tady není problém projet bez většího zdržení i ve špičce," podělil se o své zkušenosti Miroslav Valenta, který tudy denně jezdí do práce.