Nové dopravní prvky mají také lépe uspořádat dopravu ve dvou křižovatkách.

V minulém týdnu se dělníci s technikou pustili do výstavby středových ostrůvků v křižovatce ulic Chválkovická a Na Luhu a při odbočce k Selskému náměstí.

Někteří motoristé nad novými prvky kroutí hlavou.

„K čemu to je? Vždyť to bude zbytečně překážet. To si zase někdo něco vymyslel,“ řekl Martin Chodura, který jezdí z Olomouce do Šternberka.

Město, které investuje do úprav více než čtyři a půl milionu korun, si však slibuje, že novinky přinesou především usměrnění provozu a zvýšení průjezdnosti.

„Tím nemám na mysli, že ulicí projedete rychleji, ale že po ní projedete plynule třeba pětatřicetiki­lometrovou rychlostí v dobách špiček. Ostrůvky mají také zorganizovat provoz, tak aby se například nestalo, že vozidlo, které odbočuje doleva, blokuje celou řadu vozidel,“ sdělil Marek Černý, z odboru koncepce a rozvoje při olomouckém magistrátu.

„Auto od Selského náměstí bude odbočovat doleva a bude dávat přednost vozidlům, která jedou zleva. Po následném odbočení se schová za ostrůvek a bude si opět hlídat pouze jeden směr, a to od Týnečka,“ popsal Černý.

close zoom_in

Naznačil, že východní tangenta, která by měla vytížené výpadovce ulevit, je stále v nedohlednu a nové dopravní stavby by tak měly být kompromisním řešením jak pro motoristy, tak i pro místní obyvatele.

Na místní navíc čeká také úprava stávajícího přechodu pro chodce u tiskárny Epava a zřízení místa pro přecházení u zdejší pošty.

„Snažili jsme se zde skloubit všechny věci, tak aby zde byl provoz zorganizovaný a plynulý, aby se parkovalo a odbočovalo tak, aby nebyl narušený provoz,“ poznamenal dále Černý.

Usměrnění řidičů U Podjezdu

Další ostrůvek vznikne také v křižovatce ulic Pavlovická a U Podjezdu.

„Zde jde o striktní usměrnění dopravy, fyzické a nikoli pouze optické. Vodorovné dopravní značení není zeď a řidiči se k němu chovají, jak se chovají, přejíždějí ho. Je to k tomu, aby se fyzicky vymezily pohyby v křižovatce,“ přidal Černý.

Komunikace I/46 patří Ředitelství silnic a dálnic, ovšem stavební úpravy bude platit město.

„Jedná se o lokalitu, se které přichází velké množství stížností na neutišenou dopravní situaci, kterou chceme výše zmíněnými opatřeními přispět ke zlepšení,“ vysvětlila Jana Doleželová, mluvčí olomoucké radnice.