Součástí smlouvy je i opce na rekonstrukci dalších jednatřiceti vagonů.

I díky tomuto kontraktu bude mít jeden z největších zaměstnavatelů v regionu práci pro svých více než sedm stovek zaměstnanců.

Velkoprostorové vozy druhé třídy označované jako Bp budou po modernizaci v Parsu splňovat náročné mezinárodní standardy. Proto budou moci jezdit po celé Evropě na všech napájecích systémech.

Dosud je České dráhy využívaly jen ve vnitrostátní dopravě. Nově se nimi cestující budou moci svézt nejen v rychlících, ale budou moci jezdit i na spojích vyšší kvality InterCity a EuroCity.

Nové sedačky a klimatizace

Nejvýraznější technickou změnou bude rekonstrukce podvozků, která umožní zvýšit maximální rychlost ze sto dvaceti na sto šedesát kilometrů za hodinu.

„Dále to bude úprava brzdového systému včetně dosazení elektropneumatické brzdy. Cestující určitě nejvíce ocení zcela nový moderní interiér," řekl předseda představenstva společnosti Pars nova Tomáš Ignačák.

Ve vozech budou nové pohodlné sedačky, sklopné či rozkládací stolky a především zásuvky na 230 voltů, které umožní dobíjení notebooků či mobilů. Příjemné teploty během letních veder zajistí klimatizace.

WC? Ve stanici lze

Do všech vozů se také nově nainstaluje audiovizuální informační systém, na kterém bude možné sledovat průběh cesty. Na cestující čekají i další praktické novinky.

Ve vozech bude více místa pro ukládání kol nebo kočárků, nové budou i vstupní předsuvné dveře, které usnadní nástup a výstup.

Toalety budou vybavené uzavřeným systémem, jenž umožní jejich použití i během zastavení vlaku ve stanici.

Zakázka je pro Pars důležitá i kvůli udržení počtu pracovních míst. Pro region, který dlouhodobě trápí vysoká nezaměstnanost, je to dobrá zpráva.

„Dlouhodobě se nám daří udržet stabilní počet zaměstnanců, který neklesá pod sedm set padesát. A právě díky podepsanému kontraktu pro České dráhy budeme mít práci pro naše zaměstnance přinejmenším do konce prvního čtvrtletí roku 2016," potvrdil Tomáš Ignačák.

Čtyřicet vagonů už předělali

Letos v září v Parsu ukončili další velkou zakázku také pro České dráhy.

V Šumperku prošlo obnovou čtyřicet vagonů řady Bmee určených pro dálkovou dopravu. Ty se změnily na velkoprostorové, dostaly klimatizaci, zásuvky nebo nové sedačky.

Cestující se jimi mohou nyní svézt mimo jiné i v expresech mezi Prahou, střední Moravou a Slovenskem, které zastavují i v Zábřehu.