„Právě připravujeme soutěž na opravu svodidel. Pro příští rok máme pak z ministerstva dopravy slíbených sto devadesát milionů korun na opravy vozovek,“ prohlásil v úterý Martin Smolka, ředitel Správy Olomouc Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Podle svých slov se bude snažit přesvědčit ministerstva, aby po úpravách na R46 povolila zvýšení rychlosti v přehledných úsecích.

Nyní na celé trase mezi Olomoucí a Vyškovem nesmí řidiči jezdit více než stovkou.

Ředitelství silnic a dálnic chystá i rekonstrukci přemostění Prostějova.

„Most je ve špatném stavu. Musí se opravit,“ potvrdil Martin Smolka s tím, že se začal budovat v roce 1984. Stavba byla zprovozněna o pět roků později.

„Budeme se snažit, aby modernizovaný povrch mostu byl ze speciální směsi asfaltu a betonu, která tlumí hluk,“ slíbil Smolka. Předpokládá, že zmíněné úpravy přijdou na zhruba 300 milionů korun.

Přeměna křižovatky v Držovicích

Stejnou částku má stát výstavba připojovacích a odbočovacích jízdních pruhů v Držovicích.

„Stavba je vyvolána potřebou rekonstrukce stávající mimoúrovňové křižovatky, která v současné době nevyhovuje platným normám a technickým podmínkám pro rychlostní komunikace a mimoúrovňové křižovatky,“ vysvětluje ředitelství silnic a dálnic.

Stávající mimoúrovňová křižovatka se přemění v křižovatku, která bude připojena na okolní silniční síť rondelem v Konečné ulici na pomezí Prostějova a Držovic. Budovat se má od ledna do listopadu roku 2013.

Stavbaři právě dokončují novou mimoúrovňovou křižovatku ve Vranovicích-Kelčicích.

„Hotoví by měli být do patnáctého listopadu,“ informoval již dříve Antonín Lubšík, provozní technik pro R 46 z Ředitelství silnic a dálnic.

V Brodku u Prostějova se obdobné úpravy zdržely.

„Administrativně jsme všechno potřebné pro zahájení stavby připravili. Letos však nebyla zařazena do finančního plánu. Budeme se snažit, aby práce začaly v roce 2012,“ konstatovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Na přestavbu čeká i sjezd v Olšanech u Prostějova.