VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravy olomouckého nádraží finišují, vše podstatné je hotovo

Olomouc – Eskalátory jezdí, dlažba je opravená a cestující se konečně nemusejí potýkat s omezeními a uzavírkami. Takový pohled nyní nabízí odbavovací hala hlavního nádraží v Olomouci, kde finišují poslední opravy téměř dvouleté rekonstrukce.

31.7.2015 12
SDÍLEJ:

Hlavní nádraží v OlomouciFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Na modernější podobu hlavní haly a nová nástupiště čekal i Adam Loníček, který do Olomouce pravidelně dojíždí do zaměstnání.

„To věčné obcházení kolem dokola bylo zdlouhavé. Jsem rád, že už je to hotové. Teď je to moderní nádraží, jako mají třeba v Ostravě. Předtím to tady vypadalo dost zastarale. S výsledkem jsem spokojený," ohodnotil rekonstrukci.

V uplynulých týdnech se v nádražní hale ještě opravovala dlažba s prvky pro nevidomé a dodělávalo se zakrytování jezdicích schodů. Ty by nyní měly fungovat bez přestávky.

„Eskalátory byly v provizorním stavu. Teď prošly opravami a jsou zcela funkční. Díky nim budou mít zejména starší lidé lepší přístup k vlakovým nástupištím 2, 3 a 4. Schody zůstaly v podchodu na levé straně a u nástupiště číslo 5," vyjmenoval novinky na hlavním nádraží Jan Travěnec ze Správy železniční dopravní cesty.

Vestibul hlavního nádraží v Olomouci

Vestibul hlavního nádraží v Olomouci. Autor: DENÍK/Jiří Kopáč

Lepší nástupy do vagonů

Velkou změnou prošla během dvou let právě nástupiště. Vzniklo jedno nové a u ostatních je upravené číslování.

„Máme nové nástupiště číslo 5. Místo dřívější pětky je nyní 1a. Cestující si už zřejmě všimli, že jsou všechna nástupiště opravená, zastřešená a jsou na nich zvýšené nástupní hrany. Ty by měly usnadnit lidem přechod do vagonů. Všude jsou také nové informační systémy k příjezdu a odjezdu vlaků," řekl Jan Travěnec a doplnil, že součástí prací na železniční stanici bylo také její celkové odvodnění a vznik zabezpečovacího zařízení.

Kompletní rekonstrukce vlakového nádraží včetně části pro nákladní dopravu bude hotová příští rok v srpnu. Její cena se vyšplhá na 1,894 miliardy korun.

Během další etapy se například rozšíří most přes řeku Bystřičku, na němž vznikne další kolej, bude se budovat přečerpávací stanice na odvodnění a další technické práce. 

Autor: Kristýna Kovaříková

31.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olomoučtí hokejisté (v červeném) porazili Plzeň 5:0. Branislav Konrád a David Škůrek
34

Plecharéna slavila! Mora se lídrovi pomstila za debakl

Kdo bude zastupovat Olomoucký kraj ve Sněmovně
9 12

Toto jsou vaši noví poslanci z Olomouckého kraje

Nepropásněte! Výsledky voleb ve vaší obci, názory, podrobnosti

Emocemi a překvapeními nabitý volební víkend přinesl spoustu zajímavých změn, výsledků a reakcí. Tištěný pondělní Deník jich bude plný.  

Fakultka v Šantovce "půjčí" lidem robota, který umí šetrně operovat

Unikátní příležitost stát se na chvíli chirurgem, který operuje pomocí robota, mohou využít zájemci počátkem příštího týdne v olomoucké obchodní galerii Šantovka.

Jak volila velká města v Olomouckém kraji? Na bedně se liší

Zatímco hnutí ANO jednoznačně triumfovalo i ve všech velkých městech Olomouckého kraje, na dalších příčkách už jsou mezi hlavními centry regionu rozdíly.

Olomoucký primátor doskočil až do parlamentu, matadory nechal mimo

Primátor Olomouce Antonín Staněk je jedním ze skokanů letošních voleb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení