Úsek byl v pátek zcela neprůjezdný a cestující na koridorové trati mezi Přerovem a Ostravou museli využít náhradní autobusy. Hodinová zpoždění ale nabraly i ostatní spoje.
V pondělí měly vlaky zpoždění v řádech minut, na některé spoje ale cestující čekali déle.
„Jedna kolejová skupina je průjezdná, ve druhé je provoz zastavený. Trať je tedy s omezením sjízdná - některé vlaky mají zpoždění v řádech jednotek, jiné nabraly kolem dvaceti minut,“ popsal aktuální situaci mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Jeden z vlaků, které se v Prosenicích střetly, převážel dřevo. Rozsypalo se v úseku asi sto padesáti metrů a v pátek ho pomáhali odklízet hasiči. Nyní si práce převezme majitel, kterému poškozené vlaky patří.
„ČD Cargo odstraní poničené vlaky, které se stáhly mimo trať do pole, v nejbližším možném termínu,“ doplnila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
V současné době se čeká na výrobu nové výhybky a provádějí se opravy poničeného železničního svršku a pražců, ale i trakčního vedení.
„Uvedení tohoto úseku trati do plného provozu bude záležet hlavně na tom, jak rychle bude vyrobena nová výhybka,“ upřesnil Dušan Gavenda.
Projel na červenou
Celková škoda na poničených vozech a trati se vyšplhala na 21 milionů korun a policie případ šetří pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.
Podle předběžného šetření nehodu zřejmě zavinil strojvedoucí nákladního expresu, který projel návěstidlo na červenou. Policie ale v souvislosti s mimořádnou událostí na železnici zatím nikoho neobvinila.
„Zahájili jsme úkony trestního řízení pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti. Šetření nehody potrvá několik měsíců,“ uvedla mluvčí přerovské policie Miluše Zajícová.
Vyšetřování Drážní inspekce je teprve na začátku.
„Potřebujeme analyzovat data a informace ze záznamových zařízení na lokomotivě, abychom mohli skutečně říct, že se jednalo o nedovolenou jízdu, a že tam nebyly žádné jiné okolnosti,“ uzavřel mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.