Úsek byl v pátek zcela neprůjezdný a cestující na koridorové trati mezi Přerovem a Ostravou museli využít náhradní autobusy. Hodinová zpoždění ale nabraly i ostatní spoje.

V pondělí měly vlaky zpoždění v řádech minut, na některé spoje ale cestující čekali déle.

„Jedna kolejová skupina je průjezdná, ve druhé je provoz zastavený. Trať je tedy s omezením sjízdná - některé vlaky mají zpoždění v řádech jednotek, jiné nabraly kolem dvaceti minut,“ popsal aktuální situaci mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Vizualizace VRT Přerov - Bohumín. Drahotuše
Rychlodráha Přerov - Ostrava už má smlouvy na projekty, stavba VRT se přiblížila

Jeden z vlaků, které se v Prosenicích střetly, převážel dřevo. Rozsypalo se v úseku asi sto padesáti metrů a v pátek ho pomáhali odklízet hasiči. Nyní si práce převezme majitel, kterému poškozené vlaky patří.

„ČD Cargo odstraní poničené vlaky, které se stáhly mimo trať do pole, v nejbližším možném termínu,“ doplnila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

V současné době se čeká na výrobu nové výhybky a provádějí se opravy poničeného železničního svršku a pražců, ale i trakčního vedení.

„Uvedení tohoto úseku trati do plného provozu bude záležet hlavně na tom, jak rychle bude vyrobena nová výhybka,“ upřesnil Dušan Gavenda.

Místo srážky nákladních vlaků v Prosenicích v pátek 14. ledna 2022 dopoledne
Srážka vlaků u Prosenic: provoz na trati byl obnoven

Projel na červenou

Celková škoda na poničených vozech a trati se vyšplhala na 21 milionů korun a policie případ šetří pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti.

Podle předběžného šetření nehodu zřejmě zavinil strojvedoucí nákladního expresu, který projel návěstidlo na červenou. Policie ale v souvislosti s mimořádnou událostí na železnici zatím nikoho neobvinila.

„Zahájili jsme úkony trestního řízení pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti. Šetření nehody potrvá několik měsíců,“ uvedla mluvčí přerovské policie Miluše Zajícová.

Vyšetřování Drážní inspekce je teprve na začátku.

„Potřebujeme analyzovat data a informace ze záznamových zařízení na lokomotivě, abychom mohli skutečně říct, že se jednalo o nedovolenou jízdu, a že tam nebyly žádné jiné okolnosti,“ uzavřel mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.