Místní se zlobí. Trojka v obci a směrem na Chomoutov je na tom podstatně hůře než silnice vyšší třídy a taková zátěž ji dorazí.

Po Správě silnic Olomouckého kraje požadují, aby vozovku přednostně zrekonstruovala.

„Obávám se o mostek přes Mlýnský náhon, aby ustál takový provoz a kamiony, které tady nemají co dělat. Celý průtah Horkou je rozbitý, je to nejhorší silnice v celém okolí, nic horšího široko daleko není,“ poukazoval Petr Melichárek.

Místní tuší, že předpokládaná dopravní zátěž kvůli úplné uzavírce mezi Lazcemi a Chomoutovem žalostný stav vozovky ještě zhorší.

„Měli jsme chtít dopředu jasné slovo, že to okamžitě opraví. Ne, že se kvůli tahu z Olomouce na Štěpánov a Pňovice zdevastuje Horka a my si budeme roky ničit auta a čekat, jestli se nás dostanou peníze. Jezdí tudy i autobusy do Chomoutova,“ zlobil se řidič ze sousedství Pivovaru Melichárek.

V horizontu několika let

Podle starostky Horky nad Moravou s obcí nikdo objízdnou trasu předem neprokonzultoval.

„Až byly peníze a bylo jasné, že se dvojka mezi Olomoucí a Chomoutovem udělá. Opravit se musí a někudy se jezdit taky musí, ale apelujeme na to, ať se práce neprotahují a Horka je zatížena co nejkratší dobu. Bude to velká zátěž a navíc nemáme přechody, takže budeme potřebovat pomoc policie se zajištěním bezpečnosti chodců,“ uvedla Sylva Stavarčíková.

Obec již jedná se Správou silnic Olomouckého kraje a hejtmanstvím a připravuje projektovou dokumentaci pro územní rozhodnutí na průtah.

„Ať je po skončení rekonstrukce cesty z Olomouce na Chomoutov na prvním místě oprava Horky a úseku od Horky po Chomoutov, to bychom ocenili. Od kraje a silničářů máme příslib, že na nás budou myslet,“ dodala Stavarčíková.

Vedoucí olomouckého střediska Správy silnic Olomouckého kraje Jaroslav Krempl uklidnil Horečáky, že správa silnic o stavu silnice třetí třídy dobře ví a počítá s rekonstrukcí v horizontu několika let.

„Zatím nemohu slíbit konkrétnější termín,“ reagoval.

Za Chomoutovem začnou v říjnu

To začátek úplné uzavírky mezi Lazcemi a Chomoutovem je definitivní. Frézovat se začne 11. října a práce by měly nakonec trvat pouze šest týdnů.

„Podle výsledku diagnostiky se udělá lokální sanace. Bude provedena výměna obrusné a ložné vrstvy, půjde se cestou teplého remixu,“ vysvětloval Jaroslav Krempl.

S termínem uzavírky v době, kdy vede přes Chomoutov objížďka z Olomouce na Šternberk kvůli uzavírce v ulici Komenského, kde šel k zemi most u Bristolu, vyjádřilo nesouhlas vedení města Olomouce.

Objížďka na Chomoutov sice má vést přes kruhový objezd u Globusu a pokračovat na Křelov a Horku nad Moravou, ale dá se předpokládat, že část motoristů vyrazí přes Řepčín a doprava na křižovatce u restaurace U Anči bude ve špičkách kolabovat.

Odklad? Teď máme peníze

Podle vedoucího olomouckého střediska Správy silnic Olomouckého kraje se však silnice druhé třídy II/446 mezi Lazcemi a Chomoutovem opravit musí a termín je dán. Stejně tak peníze.

„Je to frekventovaný tah a když máme peníze na jeho rekonstrukci, tak je nevyužijeme?“ reagoval na kritiku a požadavky na odložení investice.

Rekonstrukce bude stát 15 milionů korun a zakázku vysoutěžila společnosti Skanska.

Dříve, než se uzavře cesta na Chomoutov, ovšem čeká řidiče jedoucí z Olomouce na Šternberk přes Štěpánov a Štarnov další jiná zkouška nervů v podobě úplné uzavírky silnice III/4468 v úseku Štarnov – Březce.

Pro letošek je v plánu jedna část, a to od Štarnova po odbočku na Bohuňovice. Začátek je naplánován na 1.října.