Povedla se oprava?Hlasujte v ANKETĚ POD ČLÁNKEM

Rekonstrukce ulice byla nezbytná kvůli dosluhující tramvajové trati, na které by již brzy Drážní úřad zakázal provoz.

Modernizace kromě nových bezpečných kolejí přinesla několik změn, na zásadnější proměnu historické městské třídy ale nedošlo.

Chodníky mají novou dlažbu, jsou na několika místech širší a dosahují někde až k tramvajovým kolejím. Přibyly zálivy pro zastavení aut, zastávka U dómu se posunula a dostala moderní elektronický displej.

Změnil se prostor před hotelem Palác, kde v křižovatce přibyl "ostrůvek" a bronzový model Hradské brány, jejíž základy byl odhaleny nedaleko při práci na nové tramvajové trati.

Cestu nově lemují mohutné sloupy pro tramvajové troleje a světlo v noci dodávají vysoké lampy.

Obrubníky a drncání

Ačkoliv opozice prosazovala změnit ulici na prostor s mnohem větším komfortem chodců i kolařů na úkor automobilové dopravy, do již hotového projektu se výraznější proměny bulváru dostat nepodařilo.

Dopravní režim a charakter cesty pod olomouckým dómem tak po opravě zůstal stejný.

Chodníky jsou pohodlnější, ale od silnice je dále oddělují poměrně vysoké obrubníky, cyklisté se musí spokojit s jízdou po kostkách mezi kolejemi a auty.