VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rekonstrukce třídy 1. máje skončila, tramvaje se vrátily na linky přes centrum

FOTOGALERIE / U Dómu, Náměstí Republiky, U Svatého Mořice. Zastávky, na které se olomoucké tramvaje nedostaly více než devět měsíců.

21.11.2017
SDÍLEJ:

Zrekonstruovaná ulice 1. máje v OlomouciFoto: Deník / Kopáč Jiří

Rekonstrukce třídy 1. máje skončila v úterý, první cestující tudy tramvaj svezla ve středu před pátou hodinou ráno. 

Kromě kolejového tělesa se v ulici opravil i povrch vozovky, osvětlení, kanalizace a chodníky. Jejich plocha se díky rekonstrukci zvětšila o více než 50 procent.

Chodníky jsou nyní rozšířené k tramvajovým kolejím, auta tak sdílí cestu s tramvajemi – v ulici jsou proto nové zálivy pro vozidla zásobování, záchranáře a přepravující tělesně postižené.

Rekonstrukce také přesunula zastávku U Dómu. Ve směru do centra teď cestující budou vystupovat blíže u Black Stuff Irish Pubu, zastávka v druhém směru je posunutá minimálně.

První den obnoveného provozu, tedy ve středu 22. listopadu, bude od 14 do 17 hodin jezdit na okružní lince přes centrum města a třídu Kosmonautů historická tramvaj. Jízdy budou zdarma. 

Auta bez omezení

Společně s tramvajemi se do ulice vrací i auta, řidiče od středy ale žádné změny provozu nečekají.

„Doprava je stejná jako před rekonstrukcí, bez omezení,“ řekla Jarmila Grégrová ze společnosti Eurovia, která rekonstrukci prováděla.

O něco většího pohodlí a bezpečí se dočkali chodci. V některých místech můžou využít širší chodníky.

„Novinkou jsou varovné pásy pro nevidomé po obou stranách ulice,“ upozornila Jarmila Grégrová.

#clanek|3407500#

Do běžného provozu se měly tramvaje v ulici 1. máje vrátit už po 7. listopadu, práce se nakonec o čtrnáct dní protáhly.

Důvodem byly stavební práce, se kterými Eurovia v plánu nepočítala, a také archeologický průzkum. V rámci něj se našly pozůstatky Hradské brány.

„Město se rozhodlo v ulici umístit bronzový model Hradské brány, který představuje její pravděpodobnou středověkou podobu,“ uvedla Jarmila Grégrová.

229 dní byla třída 1. máje uzavřená pro tramvajovou dopravu
72 715 000 korun bez DPH stála rekonstrukce v ulici
402 metrů měří levá kolej (ve směru od centra), 400 metrů měří pravá kolej
3 minuty a 40 vteřin – tak často tudy ve špičce projede tramvaj v každém směru

Hlavní změny:Rozšíření plochy chodníků o více než 50 procent: původní plocha chodníků 1698 metrů čtverečních, nyní je 2700 metrů čtverečních.
Chodníky jsou rozšířené k tramvajovým kolejím, auta teď sdílí cestu s tramvajemi – v ulici jsou proto nové zálivy pro vozidla zásobování, IZS a přepravující tělesně postižené.
Přemístění zastávek MHD – zastávku U Dómu ve směru na centrum teď cestující najdou blíže k Black Stuff Irish Pub, zastávka U Dómu v druhém směru je posunutá minimálně

Autor: Eva Minárová

21.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragická nehoda mercedesu ve Wolkerově ulici v Olomouci
2 9

Tragický náraz hokejistova mercedesu šetří kriminálka

Michal Surzyn
7

Pohyb v Sigmě: rušno mezi obránci, otazník u Yunise i zkouška dorostenců

Pojištění pracovní neschopnosti může vytrhnout trn z paty

Dlouhodobá léčba nemoci nebo úrazu zamává nejen s psychikou člověka, ale také s jeho peněženkou. Pokud nemáte našetřenou solidní rezervu, zamyslete se nad připojištěním pracovní neschopnosti. Může vám přijít vhod. Co byste o připojištění měli vědět prozrazuje David Kučera, finanční poradce Partners.

Řidič se po dálnici řítil v protisměru. Skončil na psychiatrii

Velmi nebezpečnou situaci zažili řidiči na dálnici z Mohelnice do Olomouce.

Pitbul kousnul návštěvnici baru do obličeje

Do fakultní nemocnice odvezla záchranka mladou ženu, kterou v jednom z přerovských barů pokousal pitbulteriér její známé.

Dvě dívky se zranily při těžké srážce fordu se seatem

FOTO Z MÍSTA / Dvě mladé ženy skončily v péči lékařů po vážné nehodě fordu, který dostal smyk a vletěl do protijedoucího seatu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT